actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2009, 15:55
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Elke agent moet een doder kunnen uitschakelen

Elke agent moet een doder kunnen uitschakelen

Daders die een school of zoals Kim De Gelder een kinderkribbe binnendringen met als doel er een bloedbad aan te richten, moeten onmiddellijk worden uitgeschakeld. Lokale agenten moeten daar beter worden op voorbereid.

Een werkgroep gaat in opdracht van het Vast Commissariaat voor de Lokale Politie (VCLP) onderzoeken of de tactische opleiding van politie-inspecteurs moet worden aangepast.

"Vroeg of laat"
“Want vroeg of laat worden we er toch weer mee geconfronteerd”, zo luidt het.

Kim De Gelder was bij aankomst van de eerste ploeg van de lokale politie van Dendermonde reeds gevlucht. Maar voor hetzelfde geld was hij nog in het kinderdagverblijf aanwezig.

"Bevriezen"
Nu is het meestal zo dat de lokale politie de toestand moet trachten te ’bevriezen’ in afwachting van de speciale eenheden van de federale politie (CGSU).

Het VCLP wil dat alle politiediensten in ons land beter worden voorbereid om in dergelijke crisissituaties snel en efficiënt te kunnen optreden.

Dat betekent in de praktijk de dader uitschakelen. Bij schietpartijen op een Duitse, Finse en een Canadese school bleek in het verleden dat tijdverlies mensenlevens had gekost.

Bron: www.GVA.be

Ik vindt dit een goed plan. Agenten komen meestal als eerste aan op een plaats waar problemen heersen en kunnen dan vaak niets doen totdat ze versterking hebben gekregen. Als de agenten een specifiekere opleiding hierin krijgen, kunnen ze sneller ingrijpen en is het gevaar voor de mensen minder. Zo kunnen er, volgens mij, vele dramatische aflopen vermeden worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2009, 17:02
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Ik was net van plan dit artikel ook te posten . Ik ga dan ook akkoord met Nienke. Onze maatschappij krijgt jammer genoeg regelmatig te maken met schietpartijen of uit de hand gelopen situaties.
Het voorstel dat alle agenten de dader moeten kunnen uitschakelen, vind ik een goed idee. Als agenten ter plaatse komen, moeten ze meestal de psycholoog spelen in afwachting tot de speciale interventies daar zijn. De lokale agenten kunnen sneller interveniëren en dit kan doeltreffend gebeuren door middel van een juiste opleiding. Het gaat volgens mij meer mensenleven redden en dat is toch een belangrijk gegeven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2009, 23:06
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ik vind ook dat elke agent iemand moet kunnen uitschakelen die een gevaar vormt voor zichzelf of zijn omgeving. Hiervoor zouden dan wel speciale trainingen moeten komen zodat de agenten op het moment dat het nodig is zonder te twijfelen kunnen doen waar ze voor opgeleid zijn. Ook zouden deze agenten dan een zeer goede psychologische begeleiding moeten krijgen om het draagbaar te maken om iemand opzettelijk te verwonden. Ik denk niet dat dan het nut van de speciale eenheden weg is, want er blijven natuurlijk nog altijd situaties waarvoor een specifieker getraind team nodig is.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th October 2009, 13:25
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
Ik vind ook dat de lokale politie beter moet worden voorbereid om direct tot actie te kunnen komen. Doordat de agenten moeten wachten op hulp van speciale eenheden kan het al wel een vaak te laat zijn. Hoe sneller de actie hoe sneller de ellende voorbij is en des te meer gevaren er geweken kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.