actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2016, 15:03
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Defensie bewaakt Antwerpse haven met drones

In het kader van de bewaking van de strategische locaties in ons land, zet Defensie drones in voor de bewaking van de haven van Antwerpen. Dat heeft minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) gezegd tijdens De Zevende Dag op één.

Vandeput maakte duidelijk dat de inzet van militairen tijdens het verhoogde dreigingsniveau "heel veel van ons apparaat vraagt". Hij heeft de defensiestaf opgedragen te kijken of het mogelijk is de lopende bijdrage "op duurzame wijze" te leveren, maar met aandacht voor het evenwicht tussen werk en privé bij de militairen zelf.

Intelligente manier

Een voorbeeld van een efficiënte inzet is de bewaking van de Antwerpse haven, zei Vandeput. "We plaatsen daar niet zomaar 140 mensen op straat, maar pakken dat op een intelligente manier aan door de inzet van drones."

De woordvoerder van Vandeput legt uit dat het OCAD, het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse, gevraagd heeft om bepaalde strategische locaties extra in de gaten te houden. "En als de politie dan om ondersteuning vraagt, levert Defensie die. In de haven is het inzetten van drones zeer efficiënt: ze kunnen een groot gebied bestrijken en zorgen voor gedetailleerde beelden."

Bron:
Knack, 24/04/2016
http://www.knack.be/nieuws/belgie/d...mal-695333.html

Eigen mening:
Drones zijn de toekomst. Tegenwoordig worden deze 'vliegmachines' voor zeer veel (vaak uiteenlopende) zaken ingezet. In het Amerikaanse leger wordt er trouwens al enkele jaren geëxperimenteerd met drones en hoe ze deze kunnen inzetten in oorlogssituaties. Zo worden drones al heel vaak in oorlogsgebieden gebruikt om gebieden te verkennen. Dit is veel veiliger voor de betrokken personen, aangezien zij zelf niet op verkenning hoeven te gaan. Ik vind het goed dat deze tactiek nu ook wordt ingezet in ons land om de terreur te bestrijden. Hierdoor kunnen militairen op andere plaatsen worden ingezet, om zo ons land nog beter te beveiligen. Ik hoop dat er in de toekomst nog meer drones zullen worden ingezet om ons land te bewaken. Natuurlijk is het niet echt evident om drones gaan in te zetten om drukke stadscentra te gaan bewaken, aangezien het niet erg duidelijk zal zijn wat er zich allemaal afspeelt op de beelden die de drones zullen maken.

Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 24th April 2016 om 15:11.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2016, 23:04
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
Ik sluit me zeker wel aan bij de mening van Senne. Het is zoals hij zegt: "Drones zijn de toekomst.". Echter is het wel zo dat er vanaf heden zeker ook wettelijk gezien drones mogen vliegen door buitenstaanders. Hiervoor hebben ze dan wel een brevet nodig, naargelang de hoogte dat ze vliegen en dergelijke meer. Ze hebben ook toestemming nodig om dan effectief op een gebied te mogen vliegen, maar hier stel ik mezelf vragen bij. Kan je dit effectief gaan controleren? Gaan drones ook nummerplaten hebben? Noem maar op.

Het is ook zo dat er dankzij deze drones ook jobs verloren zullen gaan. Mensen die normaal ingezet worden voor de beveiliging, worden dan vervangen door drones, wat op zich niet slecht is. Drones kunnen zeker wel effectief zijn in de veiligheidssector, maar op welke manier is dan nog de vraag. Ik kijk er alvast naar uit.

Qua technologie gaat het tegenwoordig heel snel. Amerika experimenteert zeker al een aantal jaren met het inzetten in oorlogsgebieden, maar ik vrees dat het binnenkort zover zal gaan dat er bestuurdbare gevechtsdrones zullen komen. Op zich is hier niets mis mee, maar dan stel ik mezelf wel de vraag waar het ooit zal stoppen. Begrijp me niet verkeerd, de technologische vooruitgang is zeker goed, zolang het niet in de foute handen terecht komt.

Ik denk overigens ook dat er al zeer veel technologiën zijn waar we zelf nog niet vanaf weten, maar die wel al ingezet worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.