actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2013, 08:39
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Drie vermiste vrouwen na tien jaar levend teruggevonden

Drie Amerikaanse vrouwen die al ongeveer tien jaar vermist waren, zijn levend teruggevonden in een huis in Cleveland, in de staat Ohio. De bewoner van het huis en zijn twee broers werden opgepakt.
De drie vrouwen verdwenen tijdens hun tienerjaren. Amanda Berry was 16 toen ze in 2003 verdween, Gina DeJesus was 14 toen ze in 2004 verdween en Michelle Knight was 20 toen ze in 2000 verdween.

Sindsdien werd niets meer van hen vernomen. Tot een buurman gisteren geschreeuw uit een huis hoorde en daar de vrouwen ontdekte. Het huis lag niet ver van de plaats waar ze voor het laatst waren gezien. Met zijn mobiele telefoon belde een van de vrouwen de politie.

De 52-jarige bewoner van het huis en zijn twee broers zijn opgepakt.

De vrouwen zijn intussen naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de politie verkeren ze in goede gezondheid. Een van de vrouwen had een baby bij zich toen ze uit het huis werd gehaald. Volgens ooggetuigen waren er meer kinderen in het huis.

Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...tevrouwen_terug
Mening :
Dit is bijna niet te geloven, de vrouwen zijn na tien jaar teruggevonden niet ver van de plek waar ze voor het laatst gezien werden. Zou dan écht niemand ze ooit gezien of gehoord hebben? Of zouden ze echt tien jaar lang opgesloten hebben gezeten? Hoe dan ook, ze zullen er psychologisch last van ondevinden en dit is niet te onderschatten. Toch is dit goed nieuws, ze zijn terecht en verkeren in goede gezondheid. Ik denk ook dat er nu een enorme last van de schouders van de familie zal vallen. Eindelijk zijn zij verlost van de onwetendheid. Wat na tien jaar zou je er al bijna vanuit gaan dat je kind/zus/ dood is...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th May 2013, 12:44
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Ik kon het niet geloven toen ik het nieuws omtrent de drie vrouwen las. Wie doet er nu zoiets en heeft daar tien jaar lang geen schuldgevoel bij? Verder vraag ik mij ook af hoe het mogelijk is dat niemand ze ooit eerder heeft gehoord. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat het de eerste keer in tien jaar was dat de vrouw om hulp riep. Wel gefeliciteerd aan de buurman dat hij zo geweldig goed heeft gereageerd op de situatie. Ik denk dat de revalidatie van de vrouwen om terug in de echte wereld te functioneren nog wel een aantal jaren kan duren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th May 2013, 18:56
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Cleveland: slachtoffers praten voorlopig niet met pers

De drie vrouwen die een tiental jaren opgesloten zaten in een huis in het Amerikaanse Cleveland hebben zondag via hun advocaat laten weten hoe ‘gelukkig’ ze zijn om weer bij hun naasten te zijn. Tegelijk laten ze weten dat ze, tot nader order, niet zullen spreken met de pers.
Tijdens een persconferentie las de advocaat van Amanda Berry (27), Gina DeJesus (23) en Michelle Knight (32) een korte verklaring voor. Daarin beklemtonen ze alledrie hoe gelukkig ze zijn om weer bij hun familie te zijn. DeJesus vroeg iedereen begrip te hebben voor de tijd die ze nu met haar familie wil besteden.

De advocaat voegde daaraan toe, en herhaalde duidelijk, dat de drie jonge vrouwen ‘tot nader order geen enkel interview geven, ondanks de vele vragen’. Volgens de advocaat willen ze dat misschien later wel doen, ‘maar niet zolang het onderzoek nog bezig is of zolang ze niet klaar zijn.’

‘De drie jonge vrouwen vragen respect voor hun privéleven. Ze hebben nood aan tijd, ruimte en privacy om sterker te zijn. Alstublieft, respecteer dat’, vroeg de advocaat de aanwezige journalisten.

De drie vrouwen zaten al een tiental jaar opgesloten in een huis, maar werden maandagavond bevrijd nadat een van hen erin geslaagd was een buurman te verwittigen. Ariel Castro, hun vermoedelijke kidnapper, is woensdag in beschuldigd gesteld en riskeert de doodstraf.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130512_00577896


Ik begrijp heel goed dat deze dames geen behoefte hebben om constant interviews te geven. Zij hebben tijd nodig om te recupereren en om terug een plaats te nemen in onze maatschappij. Ze zullen het al moeilijk genoeg hebben met de verwerking van heel dit drama, dus is tijd, ruimte en privacy hier wel op zijn plaats.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.