actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2011, 09:12
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Aantal misdaden tegen moslims in VS stijgt met 50 procent

Artikkel:
[/U]Misdaden en delicten gericht tegen moslims zijn in 2010 met bijna 50 procent gestegen ten opzichte van 2009. Racistisch en religieus geďnspireerd geweld daalde licht of kende een kleine stijging. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde statistieken van de Amerikaanse federale recherchedienst FBI.
Volgens de cijfers steeg het geweld tegen moslims van 107 misdaden en delicten in 2009, naar 160 in 2010, wat een stijging van 49 procent betekent. Geweld tegen katholieken steeg met 13 procent, terwijl geweld tegen joden een daling van 4 procent kende. In totaal werd een stijging van 14 procent opgetekend van antireligieuze misdaden.

Het aantal "hate crimes" steeg licht tot 6.628 gevallen, waarvan 47,9 procent gemotiveerd werd door rassenverschillen, en 20 procent door religieuze verschillen, aldus de FBI.

"Na een daling in 2009 is het onrustwekkend om vast te stellen dat dit soort misdaden en delicten opnieuw stijgt", zo luidt het bij de mensenrechtenorganisatie Human Rights First, die aan de overheid vraagt om stappen te ondernen

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/buitenland...50-procent.aspx

Mening:
Het is spijtig om te zien dat er nog steeds in deze tijd en in zo'n westers land als Amerika, er nog steeds conflicten ontstaan gewoon op basis van geloof en "rassenverschil". Ik snap natuurlijk ook wel dat Amerika al lange tijd wat rassenhaat kent maar het zou vandaag de dag toch al wat gebeterd moeten zijn. Langs de andere kant heb je het terrorisme en de oorlog in Irak en Afganistan wat de situatie nu ook niet echt vooruit helpt. Laten we hopen dat de staat hier binnenkort iets aan kan doen.

Laatst aangepast door Cedric.Van.Nederkassel : 15th November 2011 om 09:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th November 2011, 11:18
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Zinloos

Racisme is een spijtige zaak die voorkomt in heel veel gebieden op onze planeet. Ik vind het ronduit belachelijk mensen te discrimineren om hun geloof, afkomst of etniciteit. Ik vraag mij daar dan ook meer en meer bij af waar het allemaal naartoe gaat in een samenleving die steeds meer en meer multicultureel wordt.

Is het echt een groot probleem om gewoon samen te leven met andere mensen, ook al zien ze er een beetje anders uit of hebben ze een andere gedachtengang als jezelf?

En dat er dan ook nog eens geweld aan te pas komt is al helemaal beschamend eigenlijk... Ik vind het persoonlijk zelfs interessant om mensen van andere culturen te ontmoeten en hun gedachtengang, gewoontes en taal te ontdekken. Af en toe zouden mensen eens moeten proberen een beetje verdraagzamer te zijn, er zou al heel wat minder geweld plaatsvinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.