actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2010, 21:15
Niels.VanDyck Niels.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 20
Sarah Palin: "VS moeten Noord-Korea te hulp schieten"

Sarah Palin, de ultraconservatieve politica die in 2012 een gooi zal doen naar het Amerikaanse presidentschap, heeft een nieuwe kemel van formaat geschoten: tijdens een radio-interview met Glenn Beck zei ze dat "de VS Noord-Korea te hulp moet schieten". De presentator moest daarop Palin uitleggen dat het niet Noord-Korea, maar Zuid-Korea is waarmee de Amerikanen bondgenoten zijn.

De radioshow van Glenn Beck is het derde meest beluisterde programma in de States, dus de nieuwe flater van Palin viel moeilijk onder de mat te borstelen.

Vorige week verklaarde Palin nog op ABC tijdens een interview met Barbara Walters dat ze geloofde Barack Obama te kunnen verslaan in 2012. Obama zelf reageerde daarop subtiel: "Het idee dat Sarah Palin mijn concurrent wordt voor het volgende presidentschap is eigenlijk iets waar ik nog niet aan gedacht heb".

Dinosauriërs
Palin heeft ondertussen al een aardig blunderboek opgebouwd. Er bestaat zelfs al een woord voor: een palinisme, zijnde een erg domme, feitelijk compleet foutieve uitspraak of tout court een verzinsel. Eén van de meest frappante voorbeelden komt uit een toespraak voor aanhangers van het creationisme (een leer die ze zelf ook zegt aan te hangen). Palin beweerde toen dat mensen en dinosauriërs gelijktijdig de aarde bevolkten.

Bron: www.demorgen.be 2010/11/25

Reactie: Ik hou mijn hart vast voor de verkiezingen van 2012. Het is vreemd dat er nog steeds mensen zijn die vertrouwen hebben in deze presidentskandidate, dit is weer een extra punt dat ze op haar blunderlijst van de afgelopen jaren kan zetten.
Hadden de Maya's dan toch een punt wanneer ze beweerden dat de wereld in 2012 zal vergaan ?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2010, 12:44
Stefan.Scheltjens Stefan.Scheltjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 69
Dit toont wel heel mooi aan hoe weinig geďnformeerd mevrouw Palin is bij de politieke spanningen in het Verre Oosten, en tegelijkertijd hoe weinig diepgaand zulke standpunten overwogen en geargumenteerd worden in de States. Een politieker, die geconfronteerd wordt met de actualiteit (niet zo onvoorstelbaar, lijkt me), die als eerste reactie "We moeten Noord-Korea te hulp schieten!" luidkeels en zelfzeker verkondigt om dan, wanneer vermeld wordt dat ze eigenlijk met Zuid-Korea bondgenoten zijn, haar mening 180° bijdraait, MOET toch beseffen hoe verkeerd ze daar bezig zijn? Tenzij Amerikanen werkelijk het bovenmenselijke onderscheidingsvermogen bezitten om in alle contexten wit-zwart, goed-slecht, vriend-vijand te kunnen definiëren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2010, 20:14
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Sarah Palin kan alweer de zoveelste blunder aan haar palmares toevoegen. Ik schaam me zelfs in haar plaats. Van een presidentskandidate verwacht je dat zij op zijn minst weet wie de bondgenoten zijn van haar land. Zeker nu Noord-Korea de laatste tijd dikwijls negatief in het nieuws komt, zou zij zo'n genante fout niet mogen maken. Na al haar flaters, kan het toch niet zijn dat er nog mensen op haar zullen stemmen en haar serieus nemen?!
De reactie van Obama laat duidelijk blijken dat hij zeker niet bang is van haar concurrentie. En daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th November 2010, 23:33
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Palin for president!

Meer kan ik niet zeggen. Meer zullen de mensen die campagne voor haar voeren ook niet kunnen zeggen. Ik snap niet dat mensen daar nog voor stemmen. Misschien mag je in amerika enkel stemmen met een IQ lager dan 75 of dergelijke. Waarmee ik niet racistisch wil overkomen want ieder ras is gelijk. Wel een beetje niet met politiek bezig als je dit WEER door de vingers ziet. Obama's reactie zegt genoeg. Het is weer een flater van formaat en naar mijn mening het einde van de wereld als zij presidente zou worden, wat nu wel niet gebeurd hoop ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.