actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd January 2016, 13:34
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Achtergelaten baby door ouders vergeten na avondje stappen

Woensdagavond laat vond een passant een maxi-cosi met een baby erin op de stoep voor een huis in de Baronstraat in het West-Vlaamse Emelgem. De man bracht het kind naar het ziekenhuis. De ouders, onder invloed van alcohol, lagen binnen te slapen.

'Ik reed richting Kachtem toen ik een maxi-cosi op het trottoir zag staan', zegt de man die de baby naar het ziekenhuis bracht. 'Ik vroeg me af of er geen kind in zat, maar toen zag ik dat de deur van de woning open stond. Ik dacht dat de mensen iets aan het binnenzetten waren en gewoon even het kinderzitje hadden neergezet.'

Toen de man enige tijd later opnieuw passeerde, stond het zitje er nog. Er bleek een baby in te zitten en in de woning gaf niemand thuis. Daarop besloot hij de baby naar de Sint-Jozefskliniek te brengen.

Korpschef Curd Neyrinck van de politiezone RIHO, vertelt in Het Laatste Nieuws wat er gebeurd is. 'De baby verkeerde in goede gezondheid en werd niet moedwillig achtergelaten.' Terwijl de baby de nacht doorbracht in het ziekenhuis, vond de politie de ouders thuis, onder invloed van alcohol. Waarschijnlijk hadden ze de maxi-cosi neergezet om de voordeur te openen, maar vergaten het kind daarna. Na een vermaning door de politie, kregen ze hun baby terug.

Bron: De Standaard
Datum: 02/01/2016
URL: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160102_02046085

Mening:
Ik vind het spijtig dat zoiets nog kan gebeuren. Wie laat er nu zijn kind achter zonder het te beseffen. Zouden de ouders dronken zijn geweest? Dan nog heb je genoeg besef dat je een kind bij hebt. Als jijzelf op stap gaat dan vergeet je op het einde van de avond toch ook niet wie je vrienden zijn? Ook gingen de ouders pas na een aanmaning van de politie naar het ziekenhuis om hun baby te gaan ophalen. Moest ik een baby 'verliezen' ik zou hem toch melden bij het dichtstbijzijnde politiekantoor, ook al is het door mijn eigen onvoorzienigheid gebeurd. Er zijn koppels genoeg die geen kind kunnen krijgen en jaren moeten wachten op een toelating voor een adoptie, die door een heel team van psychologen wordt beoordeeld of ze het wel aankunnen om een kind te adopteren. En aan de andere kant heb je dan mensen die zo onvolwassen zijn en toch kiezen om een kind op de wereld te zetten zonder enige zin voor verantwoordelijkheid.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd January 2016, 19:31
m*nique m*nique is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2015
Locatie: Lille
Posts: 63
Als je een km te hard rijdt krijg je een boete, en dit stelletje zuipschuiten nam waarschijnlijk opnieuw een glas en alles bleef zoals het was...
Schandalig!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd January 2016, 23:01
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
Uiteraard valt dit voorval moeilijk te goed te praten, maar ik vraag me af of het wel allemaal zo gelopen zoals het hier staat geschreven. Dit is een verhaal dat heel makkelijk opgeblazen en aangedikt wordt. En misschien hadden de ouders alcohol genuttigd, maar nergens staat er vermeld in welke hoeveelheden. Ik kan me voorstellen dat een kind op de wereld zetten niet echt bevorderlijk is voor de nachtrust. Misschien waren de mensen gewoon moe na een onrustige nacht en bracht dat verstrooidheid mee. Misschien hadden ze nog een andere reden om verstrooid te zijn. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik dit ook een heel erge situatie vind, maar het kind is niets overkomen en de ouders hebben waarschijnlijk hun lesje wel geleerd.
Ik denk dat wij moeten wachten met commentaar te geven op ouders tot we zelf kinderen hebben. Misschien piepen we dan wel anders. Wie weet welke fratsen halen wij nog allemaal uit!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.