actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2013, 00:28
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
9 dingen die we niet meer kunnen zonder smartphone

9 dingen die we niet meer kunnen zonder smartphone

Stel je voor dat je morgen wakker wordt en je smartphone is verdwenen. Voor velen onder ons zou dat tegenwoordig een echte ramp betekenen. Een van de meest voorkomende kritiek van de 21ste eeuw is onze afhankelijkheid van technologie, meer bepaald van smartphones. Het is geen geheim dat sommigen onder ons heel afhankelijk zijn van hun toestel en dat we daardoor een aantal dingen verleren. Hieronder volgt dan ook een overzicht van negen dingen die we misschien opnieuw moeten leren als onze geliefde smartphone er niet meer is.

1. De weg naar huis vinden
Smartphones zijn echt onze gids, kompas en navigator geworden. "Hoe ver is het nog tot aan de winkel?" Er is nog altijd een gps, maar toch zijn we erg afhankelijk van onze smartphone om de weg te vinden.

2. Weten hoe we eruit zien
Een selfie is tegenwoordig helemaal in, maar voor velen is het ook een hulpmiddel om te kijken hoe we er eigenlijk uitzien. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig nog een spiegeltje bij de hand?

3. Telefoonnummers onthouden
Ken je het gevoel dat je vroeger verschillende nummers uit het hoofd wist en dat het nu- door de smartphones- helemaal niet meer zo is? Je moet maar eens iemand proberen bellen als je batterij plat is, wedden dat je geen enkele nummer meer kent buiten die van je ouders of jeugdvrienden.

4. Naar het weer kijken
Kijk jij nog elke ochtend naar buiten om te zien welk weer het is? Dan heb je een streepje voor op de meesten onder ons.

5. Fooi berekenen
In de VS is het gebruikelijk dat je een bepaald percentage van je rekening als fooi geeft. Probeer dat nog maar eens zonder smartphone.

6. Wakker worden
Ook de mensen die nog gebruik maken van een ouderwetse wekkerradio zijn met uitsterven bedreigd. De meesten onder ons zouden een hele lange winterslaap houden zonder smartphone.

7. Stiltes in een conversatie vullen
Wanneer er tijdens een date of gesprek ongemakkelijke stiltes vallen, is een smartphone een handig redmiddel. Even wat op je telefoon tokkelen en je moet niet meer nadenken over het volgende onderwerp.

8. Woorden spellen
Handig toch zo een autocorrect op je telefoon. Maar weet je ook nog zonder smartphone hoe je bepaalde woorden schrijft? Een uitdaging, nietwaar?

9. Dingen onthouden
Elke afspraak die je gemaakt hebt, staat in je smartphone. Waar is de tijd van de goede, oude papieren agenda?

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/M...martphone.dhtml

Mening: Deze keer heb ik dit bericht gekozen omdat ik het tegelijkertijd een grappig maar ook ernstig bericht vond. Ik moet toegeven dat ik sommige dingen ook echt wel gebruik zoals wakker worden en woorden spellen vind ik ook heel handig. Maar als mensen nu ook al gaan zien hoe ze eruit zien, en stiltes gaan vullen door hun smartphone even te gebruiken gaat het allemaal al wel wat ver. Zeker nu de selfie maken op je smartphone zeer populair is, wordt niets anders nimmer gedaan. Misschien moeten we terug wat minder afhankelijk worden van onze smartphone? Anders gaat het echt nog wel de verkeerde kant op met onze generatie. Het is allemaal zeer handig en we kunnen niet meer zonder. Toch moet er iets veranderen vind ik.

Laatst aangepast door j*na.toelen : 16th December 2013 om 00:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.