actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2013, 14:01
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Minderhout
Posts: 25
Huis bijna afgebrand na spontane ontbranding GFT-bak

ZANDHOVEN - De bewoners van een huis in Zandhoven hebben maar nipt een ramp kunnen afwenden: een GFT-bak vatte spontaan vuur en zette bijna het hele huis in brand. Vader des huizes Alain Pittoors werd even voor 6 uur wakker van het geluid van de brandende vuilnisbak en begon meteen zelf te blussen.


Het vocht in de vuilnisbak kan, na een biologisch proces dat 'broei' heet, zorgen voor ontbranding in het in aanwezige organisch materiaal. 'Ik werd wakker van een gestommel alsof er mensen rond het huis liepen', aldus Alain.

'Toen ik in de keuken ging kijken, zag ik een oranje vuurgloed door het raam. Onze groene gft-bak naast de keukendeur tegen de buitengevel stond in brand. Ook onze houtstapel naast de gft-bak was aan het branden. De vlammen sloegen al tot aan de rand van het dak.'

Pittoors begon meteen te blussen met de tuinslang. “Intussen was ook onze dochter Paulien wakker geworden van het geknetter en het licht. En even later kwamen mijn vrouw Huguette en onze dochters Romy (9) en Sofie (14) blussen met emmers.'

Volgens de Zanhdhovense brandweer werd er maar net op tijd ingegrepen, want de vlammen likten al aan het hout van het dak.

Bron: www.nieuwsblad.be

Eigen mening:
Toen ik dit las verschoot ik toch wel echt. Dat heb ik nu nog nooit gehoord, dat een GFT-bak vuur kan vatten, zonder dat er een mens aan te pas komt. Hier bij ons thuis staat de GFT-bak ook tegen de gevel van het huis, dus zouden we bij wijze van spreken hier ook best op onze hoede moeten zijn. Anderzijds moet je je tegenwoordig al om genoeg dingen zorgen maken, zonder dat je daar ook nog eens bij stil moet staan. Ik vraag me dan wel af hoe zo een brandproces ontstaat! Maar ik vrees dat ik dat hier niet te weten ga komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.