actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2013, 12:32
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Leerling deed white spirit in flesje water van leerkracht

In Oostende heeft een leerling white spirit, een giftige stof, in het flesje water van een leerkracht gedaan. De politie is op zoek naar de leerling die dat gedaan heeft.

Het is niet duidelijk of het om een uit de hand gelopen grap gaat, of om een poging tot vergiftiging. De leerkracht wou van het flesje water drinken, maar ontdekte dat iemand er white spirit, een giftige stof die gebruikt wordt om verf te verdunnen, in gedaan had.

De politie heeft al verschillende leerlingen van de school ondervraagd, het gaat om de school voor buitengewoon onderwijs Ter Zee. Een van de leerlingen werd even vastgehouden door de politie, maar het is nog niet duidelijk wie de dader is.

Uit: De redactie, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...nde_WhiteSpirit
28/11

Eigen mening:
Tegenwoordig zijn er meer giftige stoffen die gewoon maar ronddwalen op school. Ze kunnen zo maar meegenomen worden door leerlingen, of tegen leerkrachten gebruikt worden. Hiervan hebben we nu dus een voorbeeld. Bij mij op school was dit vroeger ook het geval. Poetsmiddelen die gewoon maar ergens klaarstaan om gebruikt, of misbruikt, te worden. De leerkrachten en directie moeten hier meer aandacht aan schenken dat deze na gebruik veilig opgeborgen staan en dit zeker op een school voor buitengewoon onderwijs.
Maar het ergste van al is, dat leerkrachten zich nu ook nog moeten gaan vrezen voor hun leven terwijl het een van de veiligste jobs zou moeten zijn.
Beeld je in: Je staat een klas les te geven (voor hun eigen bestwil, zodat ze tenminste een job kunnen krijgen en geld verdienen) en moet bijvoorbeeld wat verf van een plank van een leerling halen en doet dit met terpentine (white spirit) en twee minuten later kan je in het ziekenhuis liggen of gewoon gestorven zijn.
Grapje of niet, het is en blijft poging tot vergiftigen en moord, maar ligt zeker aan beide partijen.
__________________
Teaching creates all other professions.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2013, 16:08
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Leerling deed white spirit in flesje water van leerkracht

Ik hoop dat deze leerling beseft dat hij met een gevaarlijke stof bezig was en hiermee iemand kon vergiftiging. Ik hoop natuurlijk ook dat hij dit niet gedaan heeft om deze leerkracht te vergiftiging, maar dat het ging om een uit de hand gelopen grap.

Al een geluk dat de leerkracht niet van het flesje heeft gedronken. Dan had zij/hij waarschijnlijk dood kunnen zijn en had de leerlingen kunnen veroordeeld worden van doodslag. Stel dat deze leerling toch niet de gevolgen wist van white spirit en dit voor een soort grap aanzag, (natuurlijk mag dit niet aanzien worden als grap) is het een geluk dat de leerkracht niet dood is.


Al bij al moet er meer en duidelijker op de flessen worden gezet wat voor een gevaar dit kan meebrengen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2013, 19:34
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Zoiets zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar ik denk dat het heel moeilijk is om dergelijke situaties te voorkomen. Je kan uiteraard dergelijke producten beter bewaken, maar gaat dit echt helpen? Als een leerling echt een intentie heeft om een leerkracht te doden dan geraakt hij wel aan een speciaal product en dit moet dan niet op school zijn. Thuis zijn er ook zeker producten die giftige stoffen bevatten.

Ik heb daarjuist dit nieuwsitem op het nieuws gezien en wat mij vooral heeft verrast, is dat 15 000 leerkrachten een verzekering hiervoor hebben. Ik had geen idee dat je een verzekering daarvoor kon nemen. We denken allemaal dat leerkracht een veilig beroep is, maar als je dergelijke situaties hoort, is het misschien niet zo verkeerd om een verzekering te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.