actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 23:11
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
N-VA: ‘Een derde Brusselaars kiest voor Vlaanderen’

N-VA: ‘Een derde Brusselaars kiest voor Vlaanderen’

De N-VA heeft de ‘Brusselkeuze’ die ze in haar ontwerpcongresteksten voorstelt, laten onderzoeken. Een derde van de Brusselaars zou kiezen voor het aanbod van de Vlaamse Gemeenschap, klinkt het.
De N-VA liet onderzoeksbureau TNS nagaan hoe de Brusselaars zouden omgaan met de ‘Brusselkeuze’, waarbij de Brusselse bevolking zou moeten kiezen tussen het Vlaamse en Waalse systeem voor sociale zekerheid en onderwijs.

Een duizendtal Brusselaars werd telefonisch bevraagd, van wie ongeveer een derde Nederlandstaligen. Er werd bij de vraagstelling wel uitgegaan van de ‘Brusselkeuze’ als voldongen feit. Of de Brusselaars de Brusselkeuze zien zitten werd niet gevraagd. Ook de foutenmarge is niet bekend.

Bij een keuze zou 80 tot 90 procent van de Nederlandstaligen kiezen voor het Vlaamse systeem en ook 20 tot 30 procent van de Franstaligen zou dat doen. Een derde van hen kiest voor Nederlandstalig onderwijs. Van de Nederlandstalige respondenten ziet ruim 80 procent tweetalig onderwijs niet zitten.

Volgens N-VA toont de peiling aan dat Franssprekende Brusselaars positief staan tegenover de Vlaamse Gemeenschap en haar aanbod. ‘De Brusselkeuze is dus een goede zaak’, luidt het bij de partij. ‘De Brusselse Vlamingen nemen duidelijk stelling tegen een Brusselse verzelfstandiging met een losse of geen band met de rest van Vlaanderen en tegen Brussels onderwijs.’

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20131114_00838867, 14/11/2013

Mening: Zelf vind ik het spijtig dat we hier geen exacte cijfers krijgen. Daarom vind ik zelf deze mededeling van N-VA niet goed. Het is weer een vaag bericht en we weten niet of we het moeten geloven. Ik hoop dat we later deze week de exacte cijfers krijgen. Verder weet ik niet of ik moet blij zijn of niet? Het feit dat men niet voor tweetalig onderwijs is vind ik niet zo erg. Ik denk dat de bijscholing te veel tijd en te veel geld voor de staat zal kosten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.