actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2013, 12:40
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Half jaar na overlijden geen ziekenhuisfacturen meer

Half jaar na overlijden geen ziekenhuisfacturen meer

Open VLD vindt niet dat nabestaanden meer dan een half jaar na het overlijden van een dierbare nog ziekenhuisfacturen in de bus mogen krijgen. Een wetsvoorstel van senatoren Guido De Padt en Nele Lijnen brengt de verjaringstermijn daarom terug van twee jaar tot nog zes maanden, op voorwaarde dat de zorgverstrekker op de hoogte is van het overlijden.
'De praktijk leert dat nabestaanden regelmatig ettelijke maanden na een overlijden nog geconfronteerd worden met facturen, bijvoorbeeld van het ziekenhuis', aldus de liberalen. 'We moeten alles in het werk stellen om het leed van de nabestaanden tot een minimum te beperken.'

Bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130428_00558922

Commentaar: Ik vind dit niet meer dan normaal. Hoe zou jij het vinden dat er een naaste overlijd en dat je er een half jaar nadien, als je al ver of volledig door je verwerkingsproces bent, je hier nog eens aan herinnert wordt aan de hand van een rekening. Dit zou moeten afgehandeld worden op de moment zelf. De overheid moet naar mijn mening maar eens rekening houden met deze mensen. Ik snap dat het niet al te simpel is om al die dingen op zeer korte termijn af te handelen, maar toch wil ik benadrukken dat dit soort dossiers voorrang zouden moeten krijgen. Ik zelf ben recent ook in contact gekomen met een overlijden in de familie en ik zou er helemaal niet mee opgezet zijn moest ik hier nog een rekening over aankrijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.