actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2011, 18:53
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Al-Qaida bevestigt dood bin Laden en zweert wraakacties

Al-Qaida bevestigt dood bin Laden en zweert wraakacties

De terreurbeweging al-Qaida heeft vandaag de dood van haar leider Osama bin Laden bevestigd. Ze deed dat op radicale islamitische sites. Dat heeft de Amerikaanse terrorismemonitor SITE gemeld.
In de melding zweert al-Qaida de aanslagen tegen Amerikaanse en Westerse doelwitten voort te zetten. De dood van bin Laden wordt een "vloek" genoemd die "de Amerikanen en hun handlangers" opjaagt.

De terreurbeweging roept de bevolking van Pakistan op tegen de regering in Islamabad in opstand te komen, zodat hun land wordt gezuiverd van wat wordt genoemd de schande die de dood van bin Laden op Pakistaanse bodem heeft veroorzaakt.

Leden van een Amerikaanse militaire elite-eenheid doodden bin Laden in de nacht van zondag op maandag in een villa in de Pakistaanse stad Abottabad.

Al-Qaida kondigt aan dat het spoedig een bandje met de stem van bin Laden zal publiceren. De opname zou een week voor de dood van de 54-jarige terroristenleider zijn gemaakt.

Bron: www.hln.be
Eigen mening: Nu wil Al-Qaida een wraakactie starten tegen de Amerikanen voor de dood van bin Laden, maar gaat dit dan ooit stoppen? Er is sowieso al een vervanger voor bin Laden om de terroristische ideeën van Osama verder te zetten. Maar zo blijft de cirkel rond en komt er nooit een einde aan. Ik denk dat er nog veel dingen zullen gebeuren, vreugde heerst in Amerika , maar voor hoelang?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th May 2011, 20:11
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Zoals velen van ons reeds een vermoeden hadden omtrent de wraak-acties van Al-Qaida, is dit vermoeden vandaag bevestigd: Al-Qaida zal wraak nemen. Niet alleen in Amerika, maar ook in andere westerse landen. Een reden te minder om te feesten. Ik geef eerlijk toe dat ik heel veel angst heb voor deze wraak-acties, ook voor ons landje België. Ik veronderstel dat ik zeker niet de enige ben met deze angst voor wraakacties.

Zojuist heb ik vernomen op het nieuws van 19u (VTM) dat de Amerikaanse Staatsveiligheid ontdekt heeft dat Bin Laden, het kopstuk van Al-Qaida, plannen had om een trein te laten ontsporen in de Verenigde Staten. Een stad stond er niet bij vermeld. Blijkbaar had de terreurorganisatie Al-Qaida verschillende data in gedachten om deze trein te laten ontsporen, onder meer dit najaar op de tiende verjaardag van de aanslagen van 11 september. Deze plannen omtrent de aanslagen vond men terug in het huis waar Bin Laden zich schuil hield en waar hij dus ook gedood is. De plannen stonden (handgeschreven) genoteerd in een klein notaboekje. Men heeft echter nog geen aanwijzingen gevonden die melden dat dit plan ook werkelijk zal uitgevoerd worden. Tom Ridge, voormalig nationaal veiligheidsadviseur, denkt eerder aan een 'waarschuwing'.

Ik denk dat het toch wel belangrijk is om deze plannen "aux sérieux" te nemen, zeker nu... na de dood van Bin Laden. Dit plan voor een aanslag was echter bedacht door Bin Laden, voor zijn dood. Ik denk dan ook dat Al-Qaida deze plannen wel eens zouden kunnen uitvoeren, om de zogenaamde laatste "wens" van Bin Laden te volbrengen. Ik vind het dan ook belangrijk dat de verantwoordelijkheden voor deze "infrastructuur" deze informatie tot op de bodem zullen uitspitten om onze veiligheid te kunnen garanderen... hopelijk!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th May 2011, 14:28
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Houd het dan ook nooit op? Ik denk dat er bij veel mensen voor een dag vreugde heersde na het nieuws van de dood van Bin Laden. Maar bijna iedereen wist denk ik op voorhand al dat Al-Qaida het hier niet gewoon bij ging laten. Zoals velen al zeiden: De dood van Bin laden is niet de dood van het terrorisme. Ik denk zelfs dat er mogelijk nu nog meer aanslagen gaan komen. Levenslang vechten en oorlog voeren, het moet toch verschrikkelijk vermoeiend zijn. Het leukste zou inderdaad geweest zijn dat de dood van Bin Laden een einde had gemaakt aan alle terroristen, maar wie dat gelooft leeft waarschijnlijk op een roze wolk. Het enige waar we nog ergens op kunnen hopen, is dat er geen heel zware terrorsitenaanvallen meer gebeuren zoals 9/11. Er zijn toen te veel onschuldige mensen gestorven. Ik hoop dus dat er nu geen onschuldige mensen gedood worden, voor de dood van Bin Laden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th May 2011, 18:17
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Alsof dit niet te verwachten was! Moest ik weten dat hij daar zat, ...
Ik weet niet of ik hem zou vermoorden, ik zou hem eerder schaduwen. Maar door hem te vermoorden krijg je veel meer reacties, haatreacties.

Ik ben er zeker van dat door deze daad er weer nieuwe aanslagen gaan komen.
Als ze hem nu hadden laten leven en gewoon gevolgd hadden.
De gevolgen die er nu aan zitten te komen wil ik niet weten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.