actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2012, 18:23
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Volvo zet productie elektrische auto tijdelijk stop

GENT - De Zweedse autobouwer Volvo stopt voorlopig met de productie van zijn elektrische C30, waarvan het koetswerk bij Volvo Cars Gent wordt gemaakt. De Tijd schrijft woensdag dat de vraag ontoereikend is en de kosten te hoog zijn. Tot nog toe werden 250 testauto's geproduceerd in Gent en in het Zweedse Torslanda, waar de elektrische assemblage gebeurt. Het gaat om lease-wagens. De productie van de C30 wordt nu 'eventjes' stopgezet, schrijft de krant.

Anders Kärrberg, directeur government affairs bij de autobouwer, zegt in de krant dat er voorlopig nog niet beslist is wanneer de productie voortgezet wordt. "Alles hangt af van de marktomstandigheden en de vraag van de klant", luidt het. Hoewel de Europese Commissie meent dat het marktaandeel van elektrische en hybride auto's tegen 2020 drie tot vier procent van het totale autopark zal bedragen, denkt Volvo dat dat aandeel dan met moeite 1 procent zal halen.

Kärrberg meent dat Europa dringend moet inzetten op een coherent beleid en de lidstaten aanzetten maatregelen te nemen om de productie van elektrische auto's te stimuleren. "Anders blijft hij te duur en krijgen de producenten nooit hun ontwikkelingskosten terugverdiend. Zonder volume kan de prijs nooit dalen", aldus Kärrberg.

Bron:
www.destandaard.be
woensdag 21 maart 2012

Eigen mening:
Ik vind het merkwaardig dat de productie nu plots even stil ligt, omdat er op voorhand normaal gezien een uitgebreide marktstudie aan vooraf gegaan is. En plots legt men de productie stil omdat er niet genoeg vraag naar het product is. Ergens begrijp ik het ook wel, omdat de elektrische wagen nog een onbekend product is bij de gewone mens. Dit heeft zijn tijd nodig om zijn effectieve werking te bevestigen en de burgers warm te maken om deze duurzame auto aan te schaffen. Ook denk ik dat de regering zal moeten investeren in meerdere oplaadpalen, ik weet bijvoorbeeld geen één oplaadpaal staan in onze buurt. Dit blijft natuurlijk een grote hindernis om zo een auto aan te schaffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.