actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2013, 00:11
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Angry "Homo's zijn een bedreiging voor de mensheid."

"Homoseksualiteit is een bedreiging voor de mensheid". Dat zei Yahya Jammeh, president van Gambia op de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York, weet de VRT-nieuwsredactie.

"Wie homoseksualiteit promoot, wil in feite het einde van de mensheid", sprak de president. "Homoseksualiteit is een epidemie geworden en wij moslims en Afrikanen moeten er alles aan doen om dit onnatuurlijke gedrag te beëindigen."

Jammeh viseerde Westerse landen die oproepen om de discriminatie van holebi's te stoppen. "Sommige landen promoten homoseksualiteit als ware het een mensenrecht, maar homoseksualiteit is kwaadaardig, onmenselijk en goddeloos."

Verschillende Westerse landen reageerden verbolgen op de toespraak van het Gambiaanse staatshoofd en hebben op de Algemene Vergadering opgeroepen om wetten die holebi's discrimineren, af te schaffen.

Bron: Het laatste nieuws- 30/09

Mening:
Dat Afrika nog een lange weg heeft af te leggen vooraleer homo's er algemeen aanvaard zullen worden is duidelijk, maar een bedreiging? Hij zou zich beter bezig houden met zijn volk en zorgen dat ze een kwalitatief leven kunnen leiden. Een fundamentalist zoals hij vormt eerder een bedreiging voor de mensheid. Zwarte mensen hebben altijd gestreefd voor gelijke rechten (gezien hun verleden met slavernij etc), maar hij discrimineert nog het meest!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2013, 08:59
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ik begrijp niet dat dergelijke uitspraken nog steeds gebeuren...
Gaat homoseksualiteit nu nooit aanvaard worden? Ik heb er ergens wel begrip voor dat deze mensen homoseksualiteit niet kunnen aanvaarden omwille van geloofsovertuigingen of andere maar dan wegen dergelijke uitspraken daar niet tegenop.
Ook al heb ik problemen met het geloof in sommige religies, toch houd ik dergelijke gedachten voor mezelf.

Ik denk net dat dergelijke uitspraken een bedreiging zijn voor de mensheid...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd October 2013, 22:58
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Ik begrijp de Afrikanen en moslims niet. Zelf krijgen ze veel te maken met discriminatie en komen ze op voor hun rechten maar uiteindelijk doen ze juist hetzelfde ten opzichte van de holibi's. Het doet me denken aan hoe Martin Luther King is opgekomen voor 'de zwarten'. Als zij vinden dat zij dezelfde rechten moeten krijgen als bijvoorbeeld 'de blanken', waarom zouden de holibi's dan niet dezelfde rechten mogen hebben als de hetero's?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th October 2013, 14:58
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Ik ga akkoord met alle meningen. Het valt inderdaad niet te begrijpen voor ons. Waarom Afrikanen en moslims homoseksualiteit niet begrijpen, is te wijten aan een andere cultuur. Afrikanen en moslims begrijpen gewoon niet dat dit kan en willen geen begrip opbrengen voor bevolkingsgroepen die dit wel aanvaarden. Zo'n uitspraken vallen niet in goede aarde bij ons, omdat wij dit wel aanvaarden. Het ligt gewoon aan de verschillen in cultuur en andere culturen accepteren ligt voor iedereen moeilijk, ook voor ons. Wij begrijpen andere culturen soms ook niet. Het komt er gewoon op neer om respect op te brengen voor elkaar en dat respect aan te leren aan onze leerlingen. Negatieve commentaren op andere culturen zullen nooit doodbloeden, maar uiteindelijk moeten we de verschillende visies accepteren. Zoals de hippies zeggen: Make love, not war! :-)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.