actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 17:42
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Ruim 150.000 bezoekers voor tentoonstelling Rogier van der Weyden in Leuven

05/12/2009 16:56

De tentoonstelling Rogier van der Weyden 1400|1464 - De Passie van de Meester in M van Museum Leuven loopt zondagavond om 18 uur af. Tijdens de 11 tentoonstellingsweken zakten 151.751 mensen af naar het Leuvense museum om de werken van van der Weyden te bezichtigen, zo meldt de organisator van de tentoonstelling, Artes Leuven vzw, zaterdag.

De bezoekersaantallen overtroffen volgens Artes Leuven de hoogste verwachtingen van de organisator. De tentoonstelling telde gemiddeld 13.800 bezoekers per week en 2.300 bezoekers per dag. De helft van de tentoonstellingstijd was volledig uitverkocht. Ook vanuit het buitenland was de interesse groot. Vooral Nederlanders, Fransen en Duitsers vonden de weg naar M. Bijna een derde van de bezoekers bezocht de tentoonstelling in groepsverband. "Niet alleen het verenigingsleven voelde zich aangesproken, ook schoolgroepen uit het lager en het secundair onderwijs werden geboeid door Rogier", aldus de organisator. (MUA)

Bron: de knack

Dit verbaasd mij inderdaad ook wel! De tentoonstelling heeft enorm veel bezoekers gelokt. En terecht. Zo te zien ook schoolgroepen wat ik persoonlijk heel goed vind. De meeste leerlingen vinden zo'n tentoonstelling dan saai (voornamelijk omdat ze 'met de school zijn gaan kijken', en dan is alles saai!), maar door deze tentoonstelling hoop ik dat ze toch meer interesse krijgen in de kunst. Ik vind het zeer spijtig dat ik zelf niet ben gaan zien, want Rogier van der Weyden heeft wel mooie werken. Hij wist emoties in zijn schilderijen tevoorschijn te toveren. Meer info: http://www.rogiervanderweyden.be/nl/tentoonstelling
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.