actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2015, 11:07
Bart.D*splanque Bart.D*splanque is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rotselaar
Posts: 38
Molenbeek is nieuwe toeristische hotspot

Het klinkt onwaarschijnlijk, maar Molenbeek is populair. De gemeente is niet enkel the place to be voor de federale politie, ook heel wat gewone Vlamingen en Brusselaars zijn nieuwsgierig geworden naar waar die Salah Abdeslam en de zijnen nu vandaan komen.

De tours met gids zijn volgeboekt. Elke zaterdag vertrekken er groepen van zo'n veertig mensen naar Oud-Molenbeek.

Molenbeek-kenner Hans Vandecandelaere: "De nieuwsgierigheid naar Molenbeek is groot en dat is goed. Zo kunnen we aantonen dat de gemeente meer is dan Salah Abdeslam, rellende jongeren en armoede. Er gebeuren ook ontzettend mooie dingen."

Gisteravond waren er wel opnieuw huiszoekingen in Molenbeek. Een straat in de wijk Beekkant werd afgesloten en verschillende woningen doorzocht.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/m...tspot-bd032162/
Datum: 30-11-2015

Mening: Hoe raar het ook kan klinken is dit eigenlijk een logisch effect, dit komt namelijk omdat ramptoerisme een redelijk toeristisch fenomeen is. Ook vindt ik dit zeer goed voor de Belgische, maar zeker de Brusselse economie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2015, 18:01
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 58
Met ontzetting las ik dat er speciale rondritten worden ingelast om Molenbeek te bezoeken. Waar zijn de touroperators mee bezig? Ik weet het, mensen zijn wel degelijk belust op sensatie. Maar toch!
Ik vraag me wel af of - zoals Bart beweert - de Belgische of Brusselse economie hier zoveel baat bij heeft. Er zijn immers ook burgers die ‘vluchten’ uit Molenbeek. Zo las ik in ‘De Morgen’ van 24 november dat Lukaku zijn familie zo vlug mogelijk weg wil helpen uit Molenbeek. De Rode Duivel wil zo snel mogelijk van zijn appartement in Molenbeek af. Ik citeer: “Ik heb al zes jaar een flat in Molenbeek. Het is een toffe buurt. Ik heb nog nooit problemen gezien, maar we verhuizen zo snel mogelijk. […] Het spreekt voor zich dat we hen daar zo snel mogelijk weg willen. We willen gewoon dat onze familie veilig is.”
Naar mijn menig zullen nog meer burgers de Brusselse voorstad verlaten.
Vlucht uit Molenbeek: volgens mij helemaal niet goed voor de economie en voor de Molenbeekse middenstand in ’t bijzonder!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2015, 21:57
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Ik ben het eens met de mening van E*len. De laatste weken is Molenbeek alles behalve positief in de media verschenen. Het feit dat mensen daarom willen wegtrekken uit deze stad is wel te begrijpen. En zoals E*len al zei, zullen er nog meer mensen vertrekken.
Ik vind het niet kunnen dat touroperators en anderen van Molenbeek een toeristische trekpleister willen maken. Waar is ons medeleven ineens naartoe? Wat is de redenatie achter dit idee? Ik begrijp ook niet dat mensen op die manier de stad willen gaan bezoeken. Dit gaat naar mijn menig veel verder dan ramptoerisme. Dit is een onaanvaardbare manier van leedvermaak!! Dit valt vanuit geen enkele hoek te steunen, ook niet economisch.
Deze morgen hoorde ik op de radio een reclamespotje over Molenbeek. Ik wist niet wat ik hoorde. Nu wordt er allemaal mee gelachen, maar beeld je eens in hoe de bewoners van Molenbeek zich moeten voelen. Eerst worden ze opgeschrikt door huiszoekingen, dagenlange controles en zware beveiliging en twee weken later komen ze in de media met deze belachelijke acties. Denk eens eerst aan de mensen daar voordat je zoiets durft bedenken en publiceren!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.