actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2015, 19:39
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geen afronding van eurocentjes voor online aankopen

De mening van Nel kan ik zeker begrijpen, toch heb ik er een andere kijk op. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Langs de ene kant lijkt het mij goed om ook op het internet af te ronden op 5 cent, omdat ze anders hun producten enkele centen goedkoper kunnen verkopen en hierdoor een te grote concurrentie worden voor de gewone winkeluitbater. Mensen kopen liever een product van 99.99 euro, dan een product van 100 euro. Enkel het gevoel dat dit product geen 'drie cijfertjes' kost, doet de koper al goed voelen. Hij/Zij krijgt het gevoel een goede slag geslagen te hebben. Daarom begrijp ik ook dat het fair zou zijn tegenover de gewone fysieke winkeluitbater om ook bij online aankopen de prijzen aan te passen en af te ronden. Het lijkt mij ook goed voor de duidelijkheid naar de mensen toe. Als er soms afgerond wordt en soms niet, dan gaan de mensen uiteindelijk niet meer weten hoe, wanneer en waar ze afgerond moeten betalen. Hierdoor krijgen mensen stress. Om de meest pietluttige dingen kunnen mensen zich al zorgen maken en het is niet de bedoeling om mensen stresservaringen te bezorgen door dit soort van onzekerheden.
Langs de andere kant is er ook nog het motto 'elke cent telt'. Als iemand 1000 aankopen doet van producten die 2 cent zijn opgeslagen door de afronding, dan zal hij/zij uiteindelijk 20 euro meer betalen dan voordien. Met 20 euro kan je al iets leuks kopen en daar denken mensen ook aan.
Kort samengevat twijfel ik aan de beste oplossing, maar het lijkt mij geen slecht idee om hier toch bij stil te staan en hier toch diep over na te denken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.