actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2012, 19:51
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Spaanse koning biedt excuses aan voor olifantenjacht

Spaanse koning biedt excuses aan voor olifantenjacht
woensdag 18 april 2012

De Spaanse koning Juan Carlos heeft zich verontschuldigd voor de olifantenjacht in Afrika die hem in opspraak heeft gebracht. Vele Spanjaarden vinden de luxereis van de koning in tijden van crisis aanstootgevend.

Door een ongelukkige val kwam aan het licht dat de Spaanse koning onlangs op een dure jachtreis in Afrika was. De trip lokte heel wat verontwaardiging uit in Spanje, dat zwaar gebukt gaat onder de economische crisis.

In een ongezien gebaar zei de 74-jarige koning dat hij 'erg veel spijt heeft' van de jachttrip. 'Ik heb een fout gemaakt, het zal niet meer gebeuren.' Dat verklaarde hij voor de camera's toen hij het ziekenhuis in Madrid verliet.

De centrumlinkse krant El País onthulde dat de koning in Botswana op olifantenjacht was. Maar dat heeft het Spaanse koningshuis noch bevestigd nocht ontkend.

Ook het feit dat Juan Carlos erevoorzitter is van de Spaanse afdeling van de milieuorganisatie WWF is voor velen een doorn in het oog. Een onlinepetitie die zijn aftreden eist als erevoorzitter is intussen al bijna 85.000 keer ondertekend.

De koning brak in Botswana zijn heup na een val over een trapje in zijn chalet. Met een privévliegtuig werd hij gerepatrieerd, waarna hij in het ziekenhuis een heupprothese kreeg ingeplant.

Nadat het nieuws over de jachttrip was onthuld, publiceerden vele kranten een foto van de koning uit 2006 waarop die met een geweer poseert naast een dode olifant.

-----------------------------------------------------------------------

Mijn mening:
Dit vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Terwijl Spanje in volle crisis zit, gaat hun eigen koning op luxereis en toont op die manier weinig respect voor "zijn" bevolking. Ook is hij erevoorzitter van het WWF, terwijl hij dan op de foto poseert met een geweer naast een dode olifant. Dan vraag ik mij af of hij het dan allemaal wel zo goed voor heeft met dieren, want tenslotte is hij wel erevoorzitter van een dierenrechtenorganisatie. Blijkbaar is dit dan allemaal voor de schijn en zit hij niet echt in met het leed van dieren.
Als hij zijn heup niet gebroken had, had niemand dit ooit te weten gekomen. Ik betwijfel dan ook ten zeerste of hij hier echt wel spijt van heeft, want ik ben er zeker van dat je daar op voorhand over nadenkt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th April 2012, 21:12
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Ik deel de mening van Caroline en kan begrijpen dat de Spanjaarden dit aanstootgevend vinden. De Spanjaarden zitten in een diepe crisis en hun koning gaat op olifanten jagen? Hij zegt dat hij spijt heeft, dan vraag ik me af van wat hij spijt heeft: dat het uitgekomen is, want als hij niet gevallen was zou het niet geweten zijn dat hij naar schatting 33000 euro uitgaf aan het tripje? Want het was niet de eerste keer dat hij op olifanten ging jagen want de foto dateert al van 2006. Ik begrijp niet dat je als koning goed kan slapen als je a) weet dat één op twee jonge Spanjaarden werkloos is b) je erevoorzitter bent van een 's werelds meest gerespecteerde internationale natuurbehoudorganisaties.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd April 2012, 09:31
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Dat nog maar 85000 mensen zijn aftreden als wwf erevoorzitter vragen snap ik niet. Als je een olifant kan doden ben je toch geen mens, een bedreigde diersoort helpen uitroeien terwijl je erevoorzitter bent van het Wereld Wijde Fonds. Dat koningen in deze tijden ook nog reisjes maken waar niemand het bestaan van mag weten, vind ik ook niet kunnen. Transparantie tov. de bevolking ivm. uitgaven van het koningshuis is belangrijk.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd April 2012, 20:18
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
De zogenaamde 'sorry-politiek' van Juan Carlos vind ik misschien wel erger dan zijn jacht op olifanten. Hij verkwist om het zo te noemen het geld van de werkende Spanjaard en als de media er achter komt, komt hij met schoorvoetjes af en zegt hij: 'het spijt me, ik zal het nooit meer doen'. Dat doet me denken aan kleine kleutertjes die ruzie maken en dan van de juffrouw sorry tegen elkaar moeten gaan zeggen. Het lijkt alsof hij sorry zegt omdat hij het moet en dat hij in zichzelf er niets van aantrekt.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.