actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 12:07
Djordy H*ysmans Djordy H*ysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Dessel
Posts: 25
Ziekenhuis 'geneest' homo's met elektrische schokken

Homo's worden in China nog steeds 'genezen' met elektroshocks op hun hoofd en genitaliën. Dat blijkt uit schokkende beelden die het Australische tv-programma Dateline vanavond uitzendt.

Vijftien jaar geleden werd homoseksualiteit in China officieel niet meer beschouwd als een geestesziekte. Maar ziekenhuizen bieden nog steeds de barbaarse behandeling aan, onthult Dateline. Kritiek op de praktijken kan leiden tot gevangenisstraf.

Activist John Shen trok undercover en gewapend met een verborgen camera naar onder meer het psychiatrisch ziekenhuis in Tianjin. Daar kreeg hij te horen dat hij zijn seksuele driften kan onderdrukken met medicijnen en shocktherapie.

Koude douche
"Het is een klein elektrisch staafje waarmee je jezelf een schok toedient, dan weet je dat je deze aandrang moet vermijden", krijgt hij van een psychiater te horen. In een opname is te zien dat een verpleegkundige elektroden aanbrengt bij zijn geslachtsdelen.

Shen krijgt ook te horen dat door een 'reflex' van zijn 'toestand' hij op hetzelfde geslacht valt. "Daarom wil ik dat je angst voelt", zegt een arts terwijl hij hem een schok toedient.

"Neem een koude douche of ga lopen"
Een andere undercover 'patiënt' maakte in het geheim opnames in het ziekenhuis van Huashan. "Als je deze aandrang krijgt, kun je een koude douche nemen of gaan lopen om de overtollige hormonen kwijt te raken", stelde een psychiater voor. Daarna kreeg ook hij de elektroshockbehandeling aangeboden. Die kost 525 euro per sessie, er zijn er meerdere nodig om volledig te genezen.

De patiënt kreeg elektroden op zijn hoofd en hij voelde zich steeds verder afstompen terwijl het voltage werd opgevoerd. "Hij kreeg te horen dat dit zijn zenuwstelsel weer in balans brengt."

eigen mening: Kan iemand die Chinezen alstublieft laten stoppen. Iemand elektrische schokken geven omdat hij dan van zijn homo-ziekte afraakt is onmenselijk. Homo's riskeren in China soms zelfs een celstraf. En dat land noemt zich dan een ontwikkeld land. Daar heb ik persoonlijk toch bedenkingen mee als ik dit soort dingen hoor. Ik weet dat het voor veel religies niet kan dat personen van hetzelfde geslacht op elkaar verliefd worden. Maar dan vind ik wel dat ze eens naar zichzelf mogen kijken vooraleer een oordeel te vellen. Is de kernboodschap van elk geloof niet "Heb uw naasten lief en neem hen zoals ze zijn."?

bron:http://www.demorgen.be/nieuws/zieke...okken-b0d4a7f2/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2015, 13:23
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Ik ben het zeker eens met de mening van Djordy. Toestanden zoals deze kunnen echt niet door de beugel. Vroeger was homoseksualiteit een groot taboe, maar die tijd zijn we toch al lang gepasseerd, dacht ik toch? Blijkbaar denkt China daar nog steeds anders over. Hoe denken ze dit op te lossen met elektrische schokken? Dat zit in deze mensen hun geaardheid, elektrische schokken zullen daar weinig verandering in brengen.
Zoals Djordy ook al zei is China een ontwikkeld land op vele gebieden, maar op dit vlak staan ze nog ver achter. In België en andere landen van Europa wordt nu zelfs het homohuwelijk toegelaten. Homoseksuelen zijn net dezelfde mensen als heteroseksuelen, buiten hun geaardheid dan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.