actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 16:27
Kayleigh.H*ygaerts Kayleigh.H*ygaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 22
Steeds minder zwartrijders op bussen en trams De Lijn

De Lijn betrapte van januari tot en met augustus van dit jaar 2,2 procent van het aantal gecontroleerde bus- en tramreizigers op zwartrijden. Dat percentage is sinds 2008 (3,2 procent) jaar na jaar gedaald. Het aantal gecontroleerde reizigers steeg tussen 2010 en 2013 van 1,4 tot 1,8 miljoen.
In de eerste acht maanden van 2014 werden er 1,37 miljoen gecontroleerd. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts op een schriftelijke vraag van parlementslid Joris Vandenbroucke (SP.A).

Het aantal uitgeschreven processen-verbaal (pv's) steeg van 37.204 in 2010 tot 50.383 in 2012, om dan terug te dalen tot 47.560 in 2013. Na aftrek van de geseponeerde pv's steeg het aantal te innen pv's in die periode van 27.482 tot 39.082, om af te nemen tot 37.853 in 2013. In de eerste acht maanden van 2014 werden 30.038 pv's uitgeschreven. Na seponering bleven er nog 23.413 over.

De pv's die in 2010 waren uitgeschreven, hadden een waarde van 3,09 miljoen euro, maar van dat bedrag kon nog maar 63,9 procent effectief worden geďnd. Het inningspercentage voor de boetes van 2011 bedraagt 60,5 procent om verder te dalen tot 58,8 procent in 2012, 53,3 procent in 2013 en 40,7 procent in 2014.

De Lijn gebruikt volgens Weyts alle middelen om de boete alsnog te innen. "Een dwangschrift overgemaakt door een deurwaarder kan over een tijdspanne van 10 jaar alsnog worden geďnd", aldus de minister.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2167416

Eigen mening: Het is al goed dat er minder zwartrijders zijn. Maar ze mogen van mij nog meer controleren, zodat alle zwartrijders betalen. Dat ze de boetes dan maar veel verhogen in plaats van het de bedrag voor een buzzypas.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2014, 08:38
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Als ik op de bus zit, merk ik dat er veel meer wordt gecontroleerd op zwartrijders dan vroeger. Niet zozeer door de buschauffeurs zelf, maar als je een eindstation binnenrijdt met de bus, dan staat er steeds vaker iemand te wachten om de vervoersbewijzen te controleren. Ik vind deze controles goed. De lijn is er om gebruikt te worden, het is beter voor het milieu dan dat je de auto neemt,.... Ik vind dan ook dat men er moet voor betalen als men hier gebruik van maakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.