actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2010, 12:09
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 48
Zaak Sofie: "16-jarige zus heeft feiten toegegeven"

10/11/2010 10:50

Het 16-jarige meisje dat verdacht wordt van geweld op haar jongste zus in Rotselaar, heeft de feiten toegegeven. Dat meldt het Leuvense parket woensdag in een mededeling.

Het meisje had na haar opname in de gesloten jeugdinstelling kenbaar gemaakt dat ze bijkomende verklaringen wou afleggen, luidt het. Ze legde bekentenissen af tegen de speurders tijdens het geplande verhoor op dinsdag 9 november. Het meisje verleent haar medewerking aan het onderzoek, zegt het parket. Het motief of de precieze aanleiding voor de feiten worden nog verder onderzocht. In het belang van het strafonderzoek, de rechten van het minderjarige slachtoffer en de minderjarige verdachte, en het privéleven van de getroffen familie, verstrekt het parket geen bijkomende informatie. De 11-jarige Sofie G. werd op dinsdag 2 november 's avonds thuis aangevallen terwijl haar ouders op oudercontact waren en haar zussen gaan joggen waren. Het was een buurjongen die, samen met de zussen, het meisje vond. Ze was zwaargewond aan het hoofd en werd in kritieke toestand overgebracht naar het universitair ziekenhuis Gasthuisberg. Daar bleef haar toestand lange tijd zorgwekkend. Onmiddellijk na de vondst van het meisje opende het Leuvense parket een gerechtelijk onderzoek. Het sporenonderzoek van het gerechtelijk lab en de wetsgeneesheer wezen al snel in de richting van de oudste, 16-jarige zus van Sofie G., op wiens kledingstukken bezwarend materiaal werd aangetroffen.

Eigen mening:

Het gevreesde is dus uitgekomen. Een 16-jarig meisje heeft haar jongste zus koelbloedig vermoord. Het is toch een groot vraagteken hoe mensen in een bepaalde situatie zo onder druk kunnen worden gezet dat zo iets kan gebeuren. Mensen hebben volgens mij nog altijd bepaalde primitieve instincten die er voor zorgen dat we op bepaalde ogenblikken niet helder kunenn nadenken.Ik ben er dan ook zeker van dat de dader nu veel spijt heeft. Laten we hopen dat zo iets niet meer voorkomt.

Bron: http://www.metrotime.be/nl.html[/URL]
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2010, 13:17
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Hoe kan zoiets gebeuren?? Ik kan dit niet begrijpen. 3 zussen waarvan één de andere zoiets aandoet. Wat is de aanleiding hiervan? Waren er dan problemen binnen het gezin waar niemand iets van af weet? Of was dit puur omdat de oudste zus niet 'goed in het hoofd' is? Maar geen enkele rede is er om zoiets te ondernemen. Hoe moet het nu met de ouders? 1 slachtoffer, 1 dader en 1 geschokkeerd kind..
Tragedie in een perfect gezin. Zo prefect zal het dan toch niet geweest zijn :s.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2010, 13:34
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Zus van Sofie bekent mishandeling

Zus van Sofie bekent mishandeling

ROTSELAAR - Yasmine G., het zestienjarige meisje uit Rotselaar, heeft toegegeven dat ze haar elfjarige zus zwaar heeft mishandeld. Dat zegt het Leuvense parket woensdag.
Het zestienjarige meisje werd vorige week opgepakt maar ontkende dat ze haar zus had geslagen. Ze werd in de gesloten instelling van Beernem geplaatst. Dinsdagavond heeft ze dan toch bekend tijdens een verhoor. Ze had zelf gezegd dat ze bijkomende verklaringen wou afleggen, luidt het in een mededeling.

Volgens het parket verleent het meisje haar medewerking aan het onderzoek. Het motief of de precieze aanleiding voor de feiten worden nog verder onderzocht.

Het parket geeft geen bijkomende informatie in het belang van het strafonderzoek, de rechten van het minderjarige slachtoffer en de minderjarige verdachte, en het privéleven van de getroffen familie.

De elfjarige Sofie G. werd op dinsdag 26 oktober 's avonds thuis met een zwaar metalen voorwerp het hoofd ingeslagen terwijl haar ouders op oudercontact waren. De derde dochter, een meisje van veertien, was niet thuis.

Het was een zestienjarige buurjongen die, samen met Yasmine, het meisje bewusteloos vond nadat ze waren gaan joggen. Sofie was zwaargewond aan het hoofd en werd in kritieke toestand overgebracht naar het Leuvense Gasthuisbergziekenhuis. Ze werd meteen geopereerd nadat een zwaar schedeltrauma werd vastgesteld. Haar toestand bleef lange tijd zorgwekkend. Of Sofie blijvende gevolgen zal overhouden, moet nog blijken.

Het Leuvense parket opende een gerechtelijk onderzoek. Het sporenonderzoek van het gerechtelijk lab en de wetsgeneesheer wezen al snel in de richting van Yasmine, de oudste zus. Op haar kledingstukken zijn bloedsporen gevonden van haar jongere zus en ze legde een reeks tegenstrijdige verklaringen af. Ze bleef een tijdlang ontkennen.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Ik heb deze zaak van het begin al gevolgd en ik heb nooit geloofd dat de oudere zus haar jongere zus wilde vermoorden. Dit kon volgens mijn mening gewoon niet. Ik heb echt lang gedacht dat de speurders de verkeerde persoon ondervraagden. Ok, het was waarschijnlijk iemand uit de naaste omgeving van Sofie, maar toch niet de oudste zus? Nu ik dit lees, schrik hier toch wel van. Het gezin van deze 2 meisjes is nu helemaal verwoest, de ouders weten niet wat ze moeten doen. Waarschijnlijk gaat de Yasmine (oudste zus) een celstraf krijgen en de kans is groot dat Sofie blijvende letsels eraan overhoudt. Men heeft verschillende psychologen en psychiaters gevraagd waarom de oudste zus misschien Sofie wilde vermoorden. Zij zeiden dat Sofie waarschijnlijk iets wist van Yasmine dat niemand wou weten en wou dat niet geheim houden. Maar dan nog doe je je jongere zus dit toch niet aan?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th November 2010, 15:18
Evelien de Laat Evelien de Laat is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Minderhout
Posts: 32
Ik vind het verschrikkelijk dat zoiets is kunnen gebeuren. Ik vraag mezelf dan ook af hoe je zusje zoiets vreselijk kan aandoen. Ik me persoonlijk niet inbeelden dat ik mijn zus iets dergelijks kan aandoen. Het moet dan toch gebeurd zijn in een impulsieve reactie ofwel klopt er psychisch iets niet met dat meisjes.
Het moet ook een erge gebeurtenis zijn voor het hele gezin. Het jongste zusje zal waarschijnlijk een blijvend letsel hebben en de oudste zus zal er wel niet ongestrafd vanaf komen. Dus is de gezinssituatie daar ook al helemaal verwoest.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th November 2010, 17:01
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Ik begrijp niet dat je je eigen zus zoiets kan aandoen! Ikzelf heb ook 3 zussen en kan me niet indenken dat ik een van hen met een metalen voorwerp op het hoofd zou slaan.

Waarom doet ze dit toch? Is het, zoals Jolien C. zei, dat Sofie iets wist van Yasmine wat haar ouders niet mochten weten? Maar dan noch, sla je je kleine zusje hiervoor in het ziekenhuis? Dat is toch absurd!
Dit gezin zal ook wel helemaal verwoest zijn. Hopelijk valt het al bij al nog mee, zowel voor Yasmine als voor Sofie.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th November 2010, 11:05
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Dit moet inderdaad een vreselijke tragedie zijn voor dat gezin.
Maar wanneer ik dan verder kijk, gaat het niet alleen om het gezin. Denk maar aan de kinderen uit de klas van het slachtoffer. Zij gaan zich ongelooflijk veel vragen stellen. Waarom deed zij dat? Als Sofie haar zus dit kan doen, misschien doet mijn zus dat dan ooit ook wel...
De leerkrachten en ouders van deze kinderen krijgen ook nog een zware taak vrees ik...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th November 2010, 13:31
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poederlee
Posts: 35
Deze gebeurtenis is gewoon immoreel. Ik vind het heel erg dat zoiets is voorgevallen. Ik vraag me ook af hoe je je zus zoiets vreselijk kan aandoen, dat je überhaupt iemand zoiets kan aandoen. Tegenwoordig ben je blijkbaar voor niets/niemand meer veilig, zoals je kan zien.
En ik vind het ook vreselijk erg voor de ouders. Het ene kind zit in een instelling en het andere kind is gehandicapt voor het leven.
De gezinssituatie daar gewoon helemaal ingestort.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 13th November 2010, 14:20
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Ik wil graag geloven dat dit een impulsieve reactie was van de oudere zus. De jongste wist iets waarvoor de oudste zich waarschijnlijk schaamde en wilde dit gaan door vertellen. Je zou als 16-jarige voor minder kwaad worden. Maar om dan de schedel van je zus in te slaan en vervolgens doodleuk te gaan joggen? Je ziet je zus daar toch liggen op de grond en je ziet toch dat er iets mis is? Misschien dat ze daarna in een soort paniekaanval was en dat ze de feiten probeerde te onderdrukken, maar ik betwijfel het toch.
"Het ene kind zit in een instelling en het andere kind is gehandicapt voor het leven". En wat met het derde kind? “Mijn oudste zus zit in een instelling omdat ze mijn jongste zus halfdood heeft geslagen”. Leuk is anders.
Citaat:
Het parket geeft geen bijkomende informatie in het belang van het strafonderzoek, de rechten van het minderjarige slachtoffer en de minderjarige verdachte, en het privéleven van de getroffen familie
. Maar we weten ondertussen wel al de namen van de twee kinderen en bij De Morgen laten ze een foto zien van hun huis. Iedereen in het dorp en omstreken weet dus zeer goed over wie het gaat en de roddels zullen nu ook wel op volle toer rondvliegen. Moest dat meisje dus ooit de instelling verlaten kan ze maar beter ergens ver weg gaan wonen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.