actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2011, 15:32
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Nieuwe nummerplaat 10 euro duurder

Wie een nieuwe nummerplaat aanvraagt, betaalt daar in de toekomst 30 euro voor, 10 euro meer dan nu. Deze maatregel moet de staatskist zo'n 18 miljoen euro opleveren, zo becijferden Di Rupo en co.

Tot voor de invoering van de huidige Europese nummerplaat vorig jaar was de officiële plaat gratis en moest de bestuurder alleen een duplicaat laten aanmaken voor de voorkant van de auto. Van de nieuwe nummerplaat, die zeven donkerrode karakters telt in plaats van zes, zijn ondertussen al meer dan 1,3 miljoen exemplaren de deur uit.

Bron: Het Nieuwsblad 04/12/2011 http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GF23J5EQ7

Eigen Mening: Veel uitleg staat er niet in dit artikel, dat vind ik wel jammer. Maar de boodschap is duidelijk: €10 meer betalen voor een nummerplaat. Vanaf nu kan iedereen die nog een nieuwe nummerplaat moet aanvragen daar dus €30 euro voor betalen, daar kunnen we niet onderuit. Ik begrijp dat deze maatregel veel geld zou opleveren voor de staat, maar €10 vind ik wel meteen een grote opslag.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2011, 23:56
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
De overheid moet ergens zijn geld vandaan halen, maar 10 euro extra vragen vind ik wel een beetje drastisch. Als je een nieuwe wagen koopt dan zal die 10 euro extra niet zoveel maken denk ik. Zeker als je er zelf voor kiest om een totaal nieuwe nummerplaat aan te vragen, dan vind ik dit niet zo erg. Voor de mensen die een nieuwe nummerplaat moeten kopen vind ik het wel erg. Zij worden eigenlijk gedwongen om er een nieuwe te kopen, maar zij kunnen hier niets aan doen. Toch moeten zij dan extra betalen hiervoor. Waarom doen ze niet de helft van het bedrag? Een auto is heel duur, denk maar aan de naft die je gebruikt en de verzekeringen die je moet betalen. Naft wordt constant opgeslagen, hier kunnen ze toch ook een groot bedrag uithalen? Als de overheid de prijs zou halveren, denk ik niet dat er nog zoveel mensen gaan zijn die hier tegen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.