actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 22:36
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Senaat VS wil homodiscriminatie op werkvloer verbieden

Senaat VS wil homodiscriminatie op werkvloer verbieden

Werkgevers mogen hun personeel niet meer discrimineren op basis van geaardheid, als het aan de Amerikaanse Senaat ligt. Die stemde vandaag in met een wet die discriminatie van homoseksuelen op de werkvloer uitdrukkelijk verbiedt.

De wet is pas een feit als ook het Huis van Afgevaardigden ermee akkoord gaat. Dat kan nog lastig worden, aangezien de Republikeinse Partij de meerderheid van de zetels heeft in het Huis. Binnen de partij bestaat onenigheid over het thema homorechten. Vooral conservatieve christenen zitten niet op dit soort wetgeving te wachten.

In de Senaat stemden tien Republikeinen voor de wet, maar hoe de verhoudingen in het Huis liggen is nog onduidelijk. Voorzitter John Boehner is in ieder geval tegen. De wet kan volgens hem leiden tot allerlei onwenselijke rechtszaken en vervelende gevolgen hebben voor bedrijven.

Een ander veelgenoemd argument van de tegenstanders is dat de overheid werkgevers niet kan dwingen om in strijd met hun religieuze overtuiging te handelen.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...verbieden.dhtml (geraadpleegd op 2013-11-07)

Eigen mening:
Ik kan niet begrijpen dat werknemers soms geweigerd worden op basis van hun geaardheid. Dat sommigen mensen nog tegen homo’s zijn, dat kan ik echt niet verstaan. Ik vind het echt erg dat er in 2013 nog een wet moet worden gemaakt dat discriminatie van homoseksuelen op de werkvloer uitdrukkelijk verbiedt. Dit lijkt mij zo logisch dat je mensen niet discrimineert op basis van hun geaardheid maar ook op andere vlakken. Dat doe je gewoon niet. Ik ben benieuwd in welk jaartal we moeten zitten vooraleer homo’s aanvaard worden door iedereen. Hopelijk gebeurt dit snel.

Laatst aangepast door E*len.backx : 7th November 2013 om 22:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.