actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 14:48
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Hebben Facebook en co invloed op je sollicitatie?

Meer dan een miljoen Belgen hebben een account op Facebook en delen dus persoonlijke informatie op het web. Maar spitten rekruteerders dat uit?

Die kans is klein, zo blijkt. Meer dan 90 procent van de Belgen is tijdens een sollicitatiegesprek nog nooit geconfronteerd met persoonlijke gegevens die te lezen zijn op hun profiel op social media. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van jobsite Stepstone. Bijna 11.000 werkzoekenden uit 8 landen namen aan dit onderzoek deel.

Zes procent van onze landgenoten heeft daarentegen wel al vragen gekregen over persoonlijke informatie over hen die op het internet te vinden is tijdens een sollicitatie. Drie procent is er niet zeker van, maar kreeg toch verdacht veel vragen over hun privéleven tijdens een eerste gesprek.

Mijn mening:

Ik vind natuurlijk niet verwonderlijk deze cijfers.
Alleen had ik nog net iets meer verwacht.
Het is zowieso dom om bepaalde dingen over je eigen op het internet te zetten.
Je kan beter nadenken wat je allemaal op bepaalde sociale netwerken plaats want het kan altijd tegen je gebruikt worden.
Dus zie dat je niet tegen de muur loopt!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 18:47
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik ben ook lid van Facebook, maar post er nauwelijks iets op. Ik vind het merkwaardig als ik sommige van mijn vrienden hun facebookpagina bekijk. Er zijn er die er echt alles opzetten. Gaan ze fietsen, pannekoeken bakken, studeren, aan taken werken,... Alles zetten ze op het net. Ik heb al voorgehad dat er één van mijn leerlingen tijdens mijn stage mij 'te vriend' vroeg. Ik heb dit uiteraard geweigerd. Ik denk niet dat de directeur van de school daar blij mee zou zijn moest hij of zij weten dat ik met mijn leerlingen op facebook zit. In die zin vind ik dat de werkgever mag weten wat er over zijn of haar werknemers te vinden is op het net.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2010, 19:02
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Ik denk wel dat werkgevers in de toekomst meer informatie op het internet zoeken over hun (mogelijke) werknemers. Facebook is hier de mogelijkheid bij uitstek.
Je moet altijd voorzichtig zijn wanneer je persoonlijk gegevens op het internet plaatst. Het gaat hier immers niet alleen om Facebook. Zelfs wanneer onze toekomstige werkgevers (directies van scholen) geen informatie over hun leerkrachten zoekt is de kans groot dat leerlingen dat wel doen.
Tijdens mijn vorige stage had ik ook enkele leerlingen die me als “vriend” wilden toevoegen op Facebook. Ik heb een tijd lang ook Netlog gehad, maar ik was ervan overtuigd dat ik deze had verwijderd. Dat was dus niet het geval en enkele maanden geleden kwam ik daar per ongeluk bij uit. Uit voorzorg heb ik het profiel meteen verwijderd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.