actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2015, 14:24
eline.v*nderborght eline.v*nderborght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 72
Burgemeester verbiedt wake: ‘We liggen op amper 13 km van Molenbeek’

Vanwege de huidige terreurdreiging verbiedt de Merchtemse burgemeester Eddie De Block (Open VLD) een protestwake tegen terrorisme.De Noord-Zuidraad Merchtem wil die op zondag 22 november organiseren. 'We moeten het gevaar niet opzoeken. En zeker niet op een zondagnamiddag in het centrum van Merchtem', reageert De Block.

Volgens de burgmeester kunnen dergelijke bijeenkomsten op openbare plaatsen niet zolang terreurdreiging niveau drie aanhoudt. ‘Het centrum van Merchtem ligt op amper 13 km van Molenbeek’, aldus De Block. 'Hoe nobel de bedoeling ook is, je moet het gevaar niet gaan opzoeken. Iedereen leeft mee, maar ik denk dat steun nu op een andere manier geuit moet worden.'

'Op een andere manier steun betuigen'

De bijeenkomst die de Noord-Zuidraad Merchtem wou organiseren betrof een stille wake aan het oorlogsmonument op de Krekelendries. 'Dat is in het centrum van Merchtem. Op zondagmiddag lopen er ook veel kinderen van de jeugdbewegingen rond. Het is nu niet het moment om extra gevaar op te zoeken.'

Eddie De Block vindt het vooral spijtig dat er niet met de Noord-Zuidraad niet eerst met hem heeft samen gezeten. 'Het is niet evident om zo'n evenement te organiseren. Het is sowieso zeer kort dag. Dat evenement is al binnen vier dagen.'

'Ook bij niveau twee zal het goed onderbouwd moeten zijn'

De initiatiefnemers riepen iedereen op aanwezig te zijn met een veelkleurig lint of een kaarsje en op die manier op te komen ‘voor vrede, samenhorigheid en solidariteit en tegen elke vorm van terreur, terrorisme en oorlog’.

Of het evenement wel kan doorgaan mocht de terreurdreiging daalt naar niveau twee? 'Dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn, maar ook dan zal het goed onderbouw moeten zijn.'

Mijn mening:

Ik ga niet akkoord met het besluit van de Merchtemse burgemeester. Ik begrijp wel dat de burgemeester vreest voor een tegenbetoging van IS sympathisanten, maar ik vind ook dat we niet moeten laten zien dat we bang zijn van de terreur die IS verspreid. Angst mag er niet voor zorgen dat we ons niet meer veilig voelen in ons eigen land. Volgens mij moet die wake zeker wel doorgaan. we moeten toch de mogelijkheid krijgen om onze steun te betuigen.

Bron:

www.standaard.be

Laatst aangepast door eline.v*nderborght : 18th November 2015 om 14:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.