actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2010, 09:52
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Agressieve flik ramt brandslang in gezicht van arrestant

Agressieve flik ramt brandslang in gezicht van arrestant

De Australische politieman Benjamin Price is gisteren tot 27 maanden cel veroordeeld nadat op video werd vastgelegd hoe hij arrestanten zwaar mishandelde. De ordediensten gaven de schokkende beelden zelf vrij wegens het 'openbaar belang' ervan.
De beelden van de mishandeling van weerloze arrestanten in het kustplaatsje Airlie Beach tonen onder meer hoe Price een gehandboeide vrouw tegen de grond gooit en haar vervolgens bij haar haren opnieuw rechtop trekt. Tijdens de feiten loopt een andere agent in de buurt rond die niet ingrijpt.

Bebloed gezicht
In een tweede fragment is te zien hoe de hardhandige politieman een geboeide arrestant met bebloede mond en de neus naar een muur sleept. Een tweede agent geeft Price een brandslang aan, die hij vervolgens aanzet en hard in het gezicht van zijn gevangene duwt. De mishandeling gaat minutenlang verder.

Commissaris Ian Stewart reageert ontzet op de wandaden. "Er is geen plaats in ons departement voor dergelijk gedrag", verklaarde hij in een reactie op de veroordeling van Price. De man werd gisteren schuldig bevonden aan mishandeling en veroordeeld tot 27 maanden opsluiting. Na negen maanden kan hij vervroegd vrijkomen. (hlnsydney/tw)
12/10/10 05u26

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=9elW...embedded#at=479

Mijn mening: Ik ben van mening dat men misdadigers niet hard genoeg kan straffen, maar dan bedoel ik een celstraf en eventueel klusjes laten doen ten goede van onze gemeenschap en niet door middel van mishandeling. Wat deze agent doet, gaat ver boven het toelaatbare. Als een arrestant zich verzet, vind ik wel dat je als agent actie mag ondernemen. Deze mensen zijn opgeleid om met zulke situaties om te gaan, ze hebben hier gepaste technieken voor geleerd. De manier waarop deze agent het aanpakt, is ronduit schandalig! Een celstraf om deze man te laten bezinnen, is zeker geen slecht idee denk ik.

Bron: www.hln.be
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.