actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2014, 19:55
Lars.C*ynen Lars.C*ynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud Turnhout
Posts: 21
1.500 mensen in België leven in slavernij

1.500 mensen in ons land leven in slavernij. Dat zegt de Walk Free Foundation, een ngo die jaarlijks een Global Slavery Index opstelt. Deze zogenoemde moderne slaven zijn het slachtoffer van mensenhandel, gedwongen arbeid, gedwongen huwelijken en economische of seksuele uitbuiting. Ons land doet het dan nog behoorlijk "goed". Wereldwijd leven 35,8 miljoen mensen in slavernij.
De Walk Free Foundation voert jaarlijks onderzoek naar de wereldwijde situatie van slavernij. Vorig jaar telde de organisatie wereldwijd maar 30 miljoen moderne slaven, maar nu werd een verbeterde onderzoeksmethode gebruikt waardoor er een stijging van 23 procent waar te nemen valt. Moderne slavernij bestaat volgens het rapport in alle 167 onderzochte landen, maar komt het vaakst voor in Afrika en Azië.

Procentueel gezien is het fenomeen echter het grootst in Mauritanië (4 procent van de bevolking), Oezbekistan (3,97 procent), Haïti (2,3 procent), Qatar (1,36 procent) en India (1,14 procent). Ook opvallend, meer dan de helft van de gevallen van moderne slavernij concentreren zich in vijf landen: India, China, Pakistan, Oezbekistan en Rusland.

In Europa is het probleem het grootst in Oost-Europa, met Bulgarije (0,38 procent) als koploper. Slavernij neemt in Europa vooral de vorm aan van seksuele of economische uitbuiting. België zit met 0,013 procent bij de beste landen. Helemaal onderaan het klassement staan IJsland en Luxemburg. Zij tellen elk slechts 100 mensen in slavernij.

bron: www.deredactie.be 17/11/2014
mening: Ik schrok wel toen ik het aantal zag.. Maar blijkbaar is het nog 'niks' tegenover sommige andere landen. Ik was er mij echt niet van bewust, maar mensenhandel komt uiteraard op hetzelfde neer. (Daar was ik mij wel van bewust) Eén ding is zeker, deze aantallen zijn veel te hoog. Zeker in de Oost-Europese landen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.