actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 23:35
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Ryanair wil Brussel verbinden met twaalf steden in VS

De Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair heeft grote ambities in Brussel. Topman Michael O’Leary wil zo snel mogelijk verbindingen opstarten tussen Brussel en twaalf steden in de VS.

Dankzij zijn fijnmazig Europees netwerk is Ryanair uitgegroeid tot de grootste luchtvaartmaatschappij (in aantal passagiers) van het continent. Maar het ligt niet in het karakter van de ambitieuze O’Leary om daarmee tevreden te zijn.

De luchtvaartmaatschappij met thuisbasis in Dublin wil ook een uitdager worden op de markt voor langeafstandsvluchten van Europa naar Amerika. Liefst zo snel mogelijk. Alleen moet ze nog wachten op de langeafstandstoestellen, genre Boeing 787 of Airbus 330. Ryanair wil snel starten, maar dan moet het hopen dat een andere maatschappij een order bij de vliegtuigbouwers annuleert. Het bedrijf spreekt ten vroegste van 2018 of 2019.

Opvallend is dat O’Leary voor die langeafstandsvluchten een sleutelrol ziet voor Brussel, zegt hij in een gesprek met La Libre Belgique. ‘Als we beginnen met dit plan, is Brussel een van de voornaamste bestemmingen in Europa die we willen verbinden met twaalf Amerikaanse steden. Brussel is de hoofdstad van Europa en een mooie toeristische bestemming’, paait de Ier. ‘Bovendien is de stad niet goed verboden met dat deel van de wereld. Dat is de schuld van Brussels Airlines, dat niet in die taak geslaagd is.’ Volgens O’Leary zou ook Charleroi kunnen profiteren van de promotie van Brussel en mogelijk een Amerikaanse verbinding krijgen. ‘De Amerikanen verdienen het om Charleroi te ontdekken.’

Ryanair is sinds 1997 actief in ons land, lange tijd uitsluitend via Charleroi. ‘Iedereen vertelde me: ‘Ai, Charleroi.’ Maar nu is het een groot commercieel succes’, zei O’Leary. ‘In 2015 zullen we bijna 7 miljoen passagiers vervoeren in België. Dat maakt ons de grootste maatschappij van het land.’

De Ier heeft geen hoge pet op van Brussels Airlines. ‘We maken ons absoluut geen zorgen over zijn lagekostenaanbod. Elk idee van Lufthansa of zijn filialen (Lufthansa heeft 45 procent in Brussels Airlines, red.) om lage prijzen aan te bieden werkt niet. Je kan niet aan low cost doen als je zo’n hoge kostenstructuur hebt. Zelfs niet met subsidies van de staat.’

Ryanair heeft trouwens bij de Europese Commissie klacht ingediend tegen de steun van de Belgische overheid aan de Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, Thomas Cook en Jetairlfy. Brussels Airlines zou daarbij (in 2013) op zo’n 15 miljoen euro extra inkomsten kunnen rekenen. O’Leary: ‘Thomas Cook, een Belgische maatschappij? Laat me niet lachen. Dit overheidsplan is enkel bedoeld om die drie luchtvaartmaatschappijen op Zaventem te laten profiteren.’

Bron: De Tijd/ 3 december 2014
http://www.tijd.be/detail.art?a=957...am_recent&ckc=1

Mening: In onze maatschappij heeft iedereen wel een andere mening over Ryanair, zowel positief als negatief. Zelf vind ik Ryanair een zeer goede vliegmaatschappij en sluit ik mij aan bij deze positieve reacties. Het plan van Ryanair is dus om verbindingen te maken tussen Brussel en twaalf steden in de VS. Als Ryanair dit voor elkaar gaat krijgen, zal het in een nog meer stijgende lijn groeien. Ryanair is op dit moment ook al in een stijgende lijn aan het groeien en zou met dit plan zeker een gouden zaak doen. Ik heb er helemaal niets tegen dat deze verbindingen er komen, maar misschien zijn andere vliegmaatschappijen hier niet zo tevreden mee.

Laatst aangepast door j*na.toelen : 3rd December 2014 om 23:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.