actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2012, 15:14
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Egyptisch wetsvoorstel geeft mannen toestemming voor seks met overleden echtgenote

In Egypte heeft een nieuw wetsvoorstel voor heel wat ophef gezorgd. Het voorstel wil mannen de toestemming geven om tot zes uur na de dood van hun vrouw 'afscheidsseks' met haar te hebben.

Sinds de val van het Moebarak-regime lijkt de Egyptische regering steeds meer wetten goed te keuren die tegen vrouwen gericht zijn. Het nieuwste, eveneens vrouwonvriendelijke, idee komt van de Marokkaanse radicaal-islamistische prediker Mustafa al-Adawi.

Volgens al-Adawi moeten mannen de mogelijkheid krijgen om seks te hebben met hun overleden echtgenote. Als argument voor het voorstel haalt al-Adawi aan dat 'het huwelijk ook na de dood geldig blijft'. Beide zaken heeft de prediker afgekeken van de Marokkaanse geestelijke Zamzami Abdul Bari, die daarover een pleidooi hield in mei 2011. Bovendien wil al-Adawi de huwelijksleeftijd van meisjes verlagen naar 14 jaar en vrouwen het recht tot onderwijs en werkgelegenheid ontzeggen.

De wetsvoorstellen zorgen voor commotie bij de Egyptische vrouwenbewegingen en lokken ook wereldwijd reacties uit. Volgens kenners zal de wet niet aangenomen worden.

Uit: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Waar gaat deze wereld naartoe? Ik vind het echt vuil dat er mensen zijn die zelfs aan afscheidsseks denken. Zou jij aan seks denken wanneer je partner net overleden is? Ik denk het niet, waar komen deze wetsvoorstellen dan vandaan? Het is duidelijk dat het Egyptische beleid de vrouwonvriendelijkheid niet schuwen als ze dit soort weten nog maar durven voorstellen.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th April 2012, 22:50
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Hoe mensonwaardig en respectloos is dat!? Wie haalt nog maar het idee in zijn hoofd om aan zo'n wet te denken? Je moet toch helemaal gek zijn... Democratie in landen zoals Egypte is gewoon niet mogelijk, daar zijn we al zeker van. Volgens mij gaat het er nu nog erger aan toe gaan dan het al was... Er is niemand bekwaam die de touwtjes in handen neemt en westerse steun willen ze ook niet krijgen, wat ik ergens wel begrijp. Het Westen moet zich niet moeien, het gaat namelijk om landen met een totaal andere culturele achtergrond en met totaal andere ideeën. Dit terzijde blijven mensenrechten toch wel enorm belangrijk voor iedereen, ongeacht je geloof, culturele achtergrond, politieke overtuiging etc. 'Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.' Zo staat het letterlijk in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Ik vind dat deze wet indruist tegen dit artikel van de mensenrechten. 'Afscheidsseks' is een vorm van een onterende behandeling, vind ik. Ik heb respect voor de doden, en wat men hier wil doen met gestorven vrouwen, is gewoon degoutant en respectloos...

De man moet zijn vrouw missen om wie ze was als persoon, hij moet niet de seks missen... Trouwens, dat kan hij dan toch beter bij levende vrouwen vinden ;-)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th April 2012, 09:39
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ik verschoot echt toen ik dit las. Wie komt zelfs nog maar op het idee om zo'n wetsvoorstel in te dienen? Het is niet meer dan normaal dat er zoveel reactie wereldwijd opkomt. Stel dat dit zou doorgevoerd worden, waar gaat het dan naartoe met de wereld? Ik kan me ook niet voorstellen dat je als man nog seks wil hebben met je overleden vrouw, die dus ondertussen een lijk geworden is. De gedachte alleen al is al vies. Ik denk inderdaad ook dat dit wetsvoorstel nooit goedgekeurd zou worden. Er zou te veel reactie opkomen, zeer terecht. Enkel zotten stellen zoiets voor.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th April 2012, 10:31
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 60
Nee. Gewoonweg nee..
Dit is ten eerste al zeer respectloos naar de gestorvene toe en ten tweede zal seks in 95% van de gevallen wel het laatste zijn waar de achtergebleven echtgenoot aan denkt.
(trouwens, ik denk dat bijna iedereen het er wel over eens is dat seks met een lijk niet bepaald een 'turn-on' is).
Waar halen ze het idiote idee vandaan om dit voorstel in te dienen?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 28th April 2012, 13:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation Egyptische ‘afscheidsseks’ blijkt complete nonsens

Egyptische ‘afscheidsseks’ blijkt complete nonsens


Het bericht ging aan een rotvaart de wereld rond, maar blijkt nu een broodjeaapverhaal te zijn – nonsens, met andere woorden. Dat schrijft ondermeer Dan Murphy van de Amerikaanse online-krant The Christian Science Monitor.



Het verhaal werd gelanceerd in een column voor de Egyptische staatskrant Al Ahram door Amr Abdul Samea, een medestander van de gevallen dictator Hosni Mubarrak, zo schrijft Murphy. “Een bom”, volgens Murphy. In een paar uren “stond het internet in brand. Het verhaal heeft dan ook alles: de ‘bah-factor’, de ‘die-vieze-moslims-factor’ en het lulkoekgehalte voor mensen met een ziek gevoel voor humor.”

Ook al ging het verhaaltje de wereld snel rond: er is één probleem, merkt Murphy op: “De kans dat het Egyptisch parlement zo’n wetsvoorstel ook maar zou overwegen, is onbestaande. Laat staan dat ze het zou goedkeuren.” En dan nog: “Waar is het bewijs voor dit verhaal? Dat is er niet.”


Geflipte Marokkaanse predikant

Een Marokkaanse extreme predikant heeft inderdaad dat idee gelanceerd. Volgens hem was er een of andere religieuze wet, die een huwelijk geldig verklaardt tot zes uur na het overlijden van een van de partners. En dat huwelijk zou dus zolang mogen geconsumeerd worden.

“Maar dat figuur is compleet geflipt. Hoe geflipt bewijst dat hij zelfs beweerde dat zwangere vrouwen best alcohol mogen drinken. Je weet wel, alcohol: verboden volgens het gros van de moslimgeleerden overal ter wereld. Een ongeboren kind in gevaar brengen, louter om dronken te worden? Wat voor onzinnige ideeën er ook mogen circuleren: dit is er geen van.”


'Iedereen kan zichzelf predikant noemen'

Murphy plaatst dit voorval in een ruimer kader. Het is al vaak gebleken dat zogenaamd breed gedragen uitlatingen van zogenaamde invloedrijke imams eigenlijk marginaal zijn. Iedereen die in het gebed voorgaat, kan zich trouwens imam noemen.

“De islam is een beetje gestructureerd zoals de protestantse sekten. Iedereen kan zichzelf een predikant noemen. Maar enkel predikanten met veel volgelingen, of zij die verbonden zijn aan belangrijke instellingen zijn relevant. Die Marokkaanse predikant is te vergelijken met die priester uit Florida, die zo zijn best doet om het verbranden van Korans in de media te krijgen.”

Op de Facebookpagina van de Revolutieroute, het VRT-programma met Rudi Vranckx, valt de commentaar te lezen dat, aan de snelle verspreiding van het bericht te zien, “we op z'n minst voorzichtig mogen afleiden dat de wereld wel heel erg zit te wachten op bewijzen dat de islamisten van de Arabische Lente een horrorverhaal aan het maken zijn”.


Blog Knack, 27-04-2012 (SD)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.