actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 10:40
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Dood Béatrice: eerste robotfoto van verdachte

Politie en gerecht hebben een robotfoto kunnen maken van een eerste verdachte in het onderzoek naar de dood van Béatrice Berlaimont (14). De onbekende man werd een paar dagen na de verdwijning van Béatrice door verscheidene getuigen op*gemerkt in de buurt van het bos in Aarlen waar het meisje maandag werd gevonden. Dat meldt Het Nieuwsblad.
‘Het was een zonderlinge kerel, gekleed in een militair camouflagepak’, vertelt Stéphane Frognier, de getuige die de cruciale informatie voor de robotfoto leverde. ‘Geen camouflagepak van het Belgische leger. Ik denk veeleer dat het om een Nederlandse of Britse uitrusting ging. Maar het was duidelijk dat het geen militair was. Hij droeg een gewone rugzak. En een donkere pet die hij diep over de oren getrokken had. Zo diep dat ik zelfs de kleur van zijn haar niet kon zien.’

Volgens Stéphane Frognier had de onbekende een Europees uiterlijk. Groot was hij niet, *ergens tussen de 1,60 en de 1,70 meter. Frognier kreeg de kerel in de gaten toen hij een paar dagen na de verdwijning van Béatrice Berlaimont opdook uit een bos nabij het dorp Sesselich, op enkele honderden meters van de plaats waar het meisje een week later door een wandelaar dood zou worden teruggevonden. Enkele ogenblikken stonden ze oog in oog met elkaar.

Béatrice Berlaimont verdween op vrijdag 21 november. Het meisje verliet toen ’s ochtends het huis van haar moeder en trok riching Koninklijk Atheneum in Aarlen, maar daar kwam ze nooit aan. De verdwijning van Béatrice werd meteen als erg onrustwekkend beschouwd. Maandag werd haar lichaam gevonden niet ver van haar ouderlijk huis.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141203_01409385#

Mening:
Zo erg wat er is gebeurd met het meisje. Verschrikkelijk en walgelijk gewoon. Wie doet nu zoiets? Dit haalt alle herinneringen aan de zaak Dutroux weer naar boven voor velen. Ik had wel de indruk bij deze verdwijning dat men veel sneller reageerde, dus Child Focus is wel een goed werkend systeem. Maar helaas kwam men te laat. Het had niet mogen zijn. Zo jong, zo onschuldig en nog zo'n mooie toekomst voor de boeg. Allemaal afgenomen door een gestoorde gek die ze voor mijn part tegen een muur mogen zetten en afknallen. Ik word echt kwaad van zo'n nieuws. En dan wil ik nu niet dat iemand hier gaat zeggen: zoiets zeg je wel niet he "tegen een muur zetten en afknallen". Wat moet ik dan zeggen? Steek hem in de gevangenis op onze kosten waar hij het nog heel goed zal hebben? Nee, die verdient een veel zwaardere straf. Hopelijk zijn de toekomstige medegevangenen niet zo genadig met die kerel...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.