actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2013, 17:09
i*is.huybrechts i*is.huybrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: WECHELDERZANDE
Posts: 26
EU-hof: "Homokoppels moeten zelfde rechten hebben binnen EU"

EU-hof: "Homokoppels moeten zelfde rechten hebben binnen EU"

Homokoppels in lidstaten van de Europese Unie moeten dezelfde voordelen krijgen als getrouwde stellen. Dat geldt ook voor landen waar homokoppels vandaag niet kunnen trouwen. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist.

Het hof deed vandaag uitspraak in de zaak van Frédéric Hay, een Franse bankmedewerker die niet dezelfde voordelen kreeg als getrouwde collega's. Hay mocht destijds onder de Franse wet niet trouwen, maar is een partnerschap aangegaan met zijn vriend.

Hays situatie werd door het Hof 'directe discriminatie gebaseerd op seksuele oriëntatie' genoemd'. De Franse wet is inmiddels gewijzigd en ook bij de bank is de situatie veranderd. Een woordvoerder van het Hof zei dat het vonnis nu een standaard in de hele EU stelt.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...binnen-EU.dhtml

12/12/13

Persoonlijke reactie:

Ik ben het eens met het standpunt van het EU-hof. De geaardheid van een persoon bepaald niet de wetten. Net zoals hetero's hebben zij evenveel recht op geluk. En als dit met een partner van het zelfde geslacht is dan is dat zo. Voor sommige mensen en culturen zal dit inderdaad nog altijd gevoelig liggen maar we moeten er mee leren leven. Of beter gezegd hun leven moet ook leefbaar zijn. Het zijn ook maar gewoon mensen.

Ik ben absoluut anti-racisme en vind het dan ook zeer oppervlakkig dat mensen tot dit instaat zijn. Daarom vind ik het heel goed dat onze moderniteit deze mensen steunt. Zo wordt het voor deze personen in kwestie ook aangenamer. Jezelf zijn vind ik iets dat moet kunnen en niet alleen als het uitkomt voor anderen.

We kunnen er niet onderuit dat we in een wereld wonen met verschillende geloofsovertuigingen en culturen. En inderdaad in sommige culturen is er niet altijd plaats voor deze vrije meningsuiting maar dit wilt niet zeggen dat ze hun menselijkheid moeten verliezen. Gerechtigheid moet standhouden.

Een goed voorbeeld van gebrek aan gerechtigheid voor homoseksuele kunnen duidelijk terug vinden in India.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-in-India.dhtml

Het leven is al moeilijk genoeg dus waarom voor extra drama zorgen. Samen komen we er toch altijd sterker uit dus laten we korte metten maken met deze haat en gewoon samen werken aan een betere toekomst voor iedereen.

Want ten slotte, late we eerlijk zijn moest er oorlog zijn en een homo helpt u ik denk niet dat u dit zoude weigeren. Dus waarom zouden we dit dan wel andersom doen.

Laatst aangepast door i*is.huybrechts : 12th December 2013 om 17:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.