actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2013, 13:26
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Onbetaalde wetsdokter aangewezen op voedselbonnen

De wetsdokters doen vandaag in een open brief hun beklag aan minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD). Een van die ontevreden wetsdokters is Jan Bolt uit Kruishoutem. Hij doet lijkschouwingen, klinisch onderzoek en rapportstudie voor Justitie. In Het Laatste Nieuws vertelt hij dat hij moet overleven op voedselbonnen. Hij heeft zelfs een extra lening moeten aangaan om rond te komen.
Dominique Fiers Een wetsdokter uit Kruishoutem trekt aan de alarmbel. De man wordt naar eigen zeggen al anderhalf jaar niet of nauwelijks betaald voor zijn werk voor Justitie. Zoals hem zijn er velen. De betalingsachterstand bij Justitie zou 75 miljoen euro bedragen. "Ik ben blij dat ik via het OCMW aan voedselbonnen geraak."

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...ingsachterstand
Datum: 21.11.2013

Mening:
Het verbaast mij ten zeerste dat iemand die de titel dokter draagt zich moet wenden tot het OCMW. Zo zien we maar dat armoede iedereen kan overkomen en dat het een heel groot probleem is binnen onze samenleving.
Anderzijds stel ik mij de vraag hoe het kan dat een dergelijke instelling als het Ministerie van Justitie een betalingsachterstand kan hebben van 75 miljoen euro. Terwijl juist het gerechtelijk systeem een steun zou moeten zijn tegen wanbetaling en andere mogelijke betalingsachterstanden.
Zijn de gaten binnen Justitie zodanig groot dat zelfs de boekhouding niet meer capabel is om betalingen uit te voeren?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.