actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2015, 13:35
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
"Auto van terroristen had Belgische nummerplaat"

Een van de auto's van de terroristen die de aanslagen in Parijs uitvoerden, had Belgische nummerplaten. Dat beweren verscheidene getuigen. Het Belgische ministerie van Binnenlandse Zaken laat weten dat ze dit onderzoeken, maar geeft verder geen commentaar.

Carmela Uranga, een 47-jarige Britse met twee dochtertjes woont vlakbij restaurant Le Petit Cambodge en bar Le Carillon in het tiende arrondissement, waar de eerste terreuraanval plaatsvond. Toen ze "angstaanjagende geluiden" hoorde, ging ze aan het raam kijken.

"Overal liepen mensen en toen zag ik lijken liggen op straat", vertelt ze aan The Daily Beast. "Het was surrealistisch. Ik kan het nog altijd niet geloven."

Goed voorbereid

Uranga zag net onder haar venster twee mannen een vermoedelijke vluchtwagen instappen. Ze denkt dat het de daders van het bloedbad waren. "Het was een zwarte auto met Belgische nummerplaten", getuigt ze. "Met een bestuurder en een passagier. Die laatste kon ik duidelijk zien. Hij leek heel jong, amper 18, zeker niet ouder dan 20. Ik twijfel er niet aan dat het de schutters waren. Ze waren ijzig kalm. Een andere auto blokkeerde de enige andere toegang tot de straat zodat ze vlot konden wegrijden. Dit was een goed voorbereide aanval."

Volgens de politie vielen er aan het Cambodjaanse restaurant veertien doden en nog eens twaalf bij het café.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/buitenland/-...plaat-be3f121d/

Mening: De auto van de terroristen in Parijs had een Belgische nummerplaat. Ik vind deze daad een teken van zwakte. Waarom schiet je in godsnaam onschuldige mensen dood? Ik vind dat Europa veel sneller zijn grenzen had moeten sluiten. Nu zitten er misschien wel duizenden extremisten onder de bevolking verdeeld. Dat de extremisten misschien uit België komen, vind ik ook wel raar. Het mag toch niet zijn dat zo'n mensen simpel de grens kunnen oversteken naar Frankrijk. Als ik beslissingen zou mogen nemen in Europa, dan zou ik de grenzen van elk land sluiten en er niemand nog in en uitlaten die ook maar een gevaar zouden kunnen zijn voor onze maatschappij. Dat is dan wel heel erg voor de onschuldigen onder de vluchtelingen, maar aanslagen is het laatste wat wij hier willen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.