actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2013, 10:31
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
Politie voert strijd op tegen misbruik gehandicaptenkaart

Politie voert strijd op tegen misbruik gehandicaptenkaart

De politie nam vorig jaar een recordaantal parkeerkaarten voor mindervaliden af omdat ze nagemaakt of onterecht gebruikt waren. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CdH) vraagt de politie nu in een brief om misbruiken nog strenger aan te pakken.

In ons land zijn 330.000 parkeerkaarten voor gehandicapten in omloop. De meeste worden correct gebruikt. Toch stellen politiediensten meer en meer misbruiken vast. “Mensen blijven kaarten van overleden familieleden gebruiken of ‘lenen’ de kaart van een mindervalide om te gaan winkelen”, klinkt het bij de politie. “Zo kunnen ze gemakkelijk een parkeerplaats vinden en hoeven ze ook geen parkeerticket te nemen." Vorig jaar zijn 366 kaarten afgenomen, dat is een record.

Maar ook het parkeren op gehandicaptenplaatsen door chauffeurs zonder speciale kaart wordt streng gestraft. In 2012 werden meer dan 40.000 chauffeurs bekeurd omdat ze onterecht de plaats innamen van een mindervalide. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet gaat nu nog een stap verder en eist een nultolerantie voor alle misbruiken. Dat schrijft ze in een brief aan alle 589 Belgische burgemeesters. Wie betrapt wordt, zal vervolgd worden.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...aptenkaart.aspx
datum: 04/10/2013 om 08:43 uur


mening
Ik vind dat Joëlle Milquet groot gelijk heeft. De parkeerplaats van gehandicapten innemen is gewoonweg schandalig. Sommige mensen nemen ook deze plaatsen in omdat ze normaal gezien niet al te lang weg zullen blijven. Dit zou eigenlijk ook niet mogen, want wat als er nu plotseling iemand aankomt die deze plaats echt nodig heeft?

Ik heb ooit ergens gelezen: "Als je mijn plaats neemt, neem dan ook mijn handicap". Ik denk dat het ergens op een reclamebord was, maar daarin kan ik mij vergissen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.