actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2015, 17:19
Lisa.H*ylen Lisa.H*ylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Hulshout
Posts: 71
Klimaattop komt tot ontwerpakkoord

Klimaattop komt tot ontwerpakkoord

Onderhandelaars van bijna tweehonderd landen zijn het op de VN-klimaattop in Parijs eens geworden over een ontwerptekst van een klimaatakkoord. Maar er zijn honderden punten waarover de landen het niet eens zijn. Die zijn komende week nog onderwerp van gesprek.

"De ontwerptekst laat zien dat alle landen bereid zijn om tot overeenstemming te komen. Maar we zijn er nog niet. Er moeten nog grote politieke obstakels uit de weg worden geruimd", zei de Franse onderhandelaar Laurence Tubiana. Komende week buigen de betrokken ministers zich over de tekst.

In de ontwerptekst staan verschillende actiepunten waar nog geen overeenstemming over is, zoals de financiering van klimaatbeleid voor ontwikkelingslanden. De partijen zijn elkaar wel genaderd over de noodzaak om de opwarming van de aarde in te perken.

Greenpeacewoordvoerster Faiza Oulahsen heeft gemengde gevoelens over het voorlopige akkoord. "Er heerst een constructieve sfeer en elke dag zien we nieuwe initiatieven voor een duurzame wereld. Maar er zijn nog genoeg tegenstanders van een sterk akkoord en die zitten niet stil. Uiteindelijk gaat het erom dat er een akkoord komt waarin de wereld afstand neemt van fossiele brandstoffen en volmondig kiest voor een toekomst met 100 procent duurzame energie."

Bron: DM, 05/12/2015 (http://www.demorgen.be/wetenschap/k...koord-bee92c6b/)

Eigen mening: Dit artikel geeft mij, net zoals de Greenpeacewoordvoerster gemengde gevoelens. Ik ben blij dat de verschillende landen bereidt zijn toegevingen te doen om tot een klimaatakkoord te komen maar het feit dat er nog vele punten zijn waar geen akkoord op is, doet mij twijfelen. Ik hoop dat de leiders van de landen gaan inzien dat het noodzakelijk is om veranderingen door te voeren want zoals de situatie nu is, kan niet langer blijven. Investeringen in 'schone' energie is nodig en hopelijk nemen ze dit op in het akkoord.

Laatst aangepast door Lisa.H*ylen : 5th December 2015 om 17:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.