actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th August 2014, 08:24
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Liberia vaardigt noodtoestand af door ebola

Liberia vaardigt noodtoestand af door ebola


De president van Liberia Ellen Johnson Sirleaf heeft de noodtoestand in haar land afgevaardigd, aangezien het ebolavirus volgens haar “buitengewone maatregelen vergt voor het voortbestaan van de staat”. Dat heeft ze gezegd in een publieke toespraak tijdens de nacht van woensdag op donderdag.
“Het ebolavirus en de gevolgen van de ziekte blijven momenteel een probleem voor het voortbestaan, de veiligheid en het welzijn van de republiek. Het betreft een duidelijk en onmiddellijk gevaar”, aldus Sirleaf.

Eerder had Sirleaf haar landgenoten opgeroepen tot drie dagen van vasten en gebed, om “goddelijke genade” af te smeken tegen de epidemie. Tussen zes uur ‘s morgens en ‘s avonds tot en met vrijdag mogen de Liberianen niet eten.

De huidige ebola-epidemie, die ook Guinee en Sierra Leone in haar greep heeft, is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de ergste en dodelijkste in de geschiedenis van de ziekte. Er zijn al een kleine 900 doden.

Het virus wordt overgedragen door rechtstreeks contact met bloed en andere lichaamsvloeistoffen van geïnfecteerde personen of dieren. Patiënten moeten braken, krijgen diarree en bij sommigen gaan ook hun organen bloeden. De sterftegraad schommelt tussen de 25 en 90 procent.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140807_01207977

Eigen mening: Zoals algemeen geweten is, is ebola een dodelijk virus. Dat er nu een noodtoestand wordt uitgeroepen (hiermee is de normale toestand/wetgeving niet meer van toepassing) vind ik zeker goed. Ik meende gisteren ook op het nieuws gehoord te hebben dat er een persoon buiten Afrika verschijnselen van ebola zou hebben, dus het virus is zich ook al aan het uitbreidden. Ik weet wel niet welke toestand er nu van kracht gaat gaan, als de huidige wetgeving aan de kant wordt gezet. Ik hoop dat de situatie snel wordt opgelost en dat men het virus snel kan uitroeien aangezien er al 900 doden zijn gevallen. In het artikel wordt ook gezegd dat dit de ergste en dodelijkste ziekte in de geschiedenis is,dus laten we hopen dat hier snel een einde aan kan komen.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 7th August 2014 om 08:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.