actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2012, 17:32
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Cool Obama pleit voor belastingverlaging voor middenklasse

Barack Obama wil dat er onmiddellijk een verlenging komt van de belastingverlaging voor de middenklasse. Volgens de Amerikaanse president, die dat voorstel zaterdag lanceerde in het Congres, komt dat 98 procent van de gezinnen en 97 procent van de kleine ondernemers ten goede en leidt dat tot een snellere economische groei.
‘Het is iets waarover we allemaal akkoord gaan’, aldus Obama tijdens zijn wekelijks interview met de radiozenders en internet. ‘Het Congres zou die belastingverlaging voor de middenklasse onmiddellijk moeten verlengen. Door die beslissing zullen miljoenen gezinnen en 97 procent van de kleine ondernemers rust krijgen, waardoor er nieuwe jobs gecreëerd worden en de economische groei sneller tot stand komt.’

Rijken moeten meer belastingen betalen

De dinsdag herverkozen Amerikaanse president maakte vrijdag in een toespraak in het Witte Huis nog bekend dat de rijkste Amerikanen ‘wat meer’ belastingen moeten betalen om het begrotingstekort in te dijken.

Het Democratische staatshoofd nodigde de fractieleiders van beide partijen in het Congres uit om volgende week te praten over uitwegen voor de impasse rond het begrotingstekort. Als er geen compromis uit de bus komt, gaan eind dit jaar automatische, harde bezuinigingen van start om het begrotingstekort aan te pakken.

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...121110_00364312
De Standaard zaterdag 10 november

Mening:
Ik vind het persoonlijk heel goed dat Obama de middenklasse wil sparen door een lagere belasting te heffen, en de rijken meer wil belasten door een hogere belastingen te heffen. Dit is iets waar Obama altijd al voor geopperd heeft, en hij trekt dus deze lijn mooi door. Hiermee neemt hij volgens mij een goede beslissing aangezien hij zo de middenklasse minder belast, waardoor ze meer ademruimte krijgen, en later hun koopkracht weer kunnen verhogen. Tenslotte voelen de rijken amper deze belastingverhoging en mogen ze ook wel eens een duit in het zakje doen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2012, 19:00
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Obama pleit voor belastingverlaging voor middenklasse

Ik sluit mij deels aan bij de mening van Evelien over dit artikel. Natuurlijk is het goed dat Obama zorgt voor een belastingverlaging voor de middenklasse.
Maar waarom moeten de rijken hiervoor boeten? Rijke mensen hebben toch ook voor hun geld moeten werken en zo toch ook al op alle manieren hierop belastingen moeten betalen. Is het niet beter om niet extra te belasten, dan hebben ze meer geld om uit geven en dit is toch positief voor de economie. Uiteindelijk is het toch ook niet de fout van de rijken dat er geld tekort is om het land te besturen, daarom zie ik niet in waarom de rijken hiervoor zouden moeten opdraaien. Als Obama deze belastingverlaging kan verlengen, dan zal hij zeker erg populair blijven bij de Amerikanen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.