actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 21:37
rani.v*nthielen rani.v*nthielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Beerzel
Posts: 20
Vader mishandelt baby, moeder “keek liever tv dan in te grijpen”

Vandaag om 20:43 door wver | Bron: BELGA/hetnieuwsblad.be

Een jonge vader stond maandag terecht voor de correctionele rechtbank van Charleroi voor de mishandeling van zijn 4 maanden oude baby. Hij wordt beschuldigd van onmenselijke behandeling, poging tot doodslag en toedienen van slagen en verwondingen. De moeder moet zich verantwoorden voor schuldig verzuim. Het kind wist ternauwernood te overleven, maar het moest wel twee schedelboringen ondergaan en zal de gevolgen van de mishandeling levenslang blijven ondervinden.
Op 17 april 2013 moesten de hulpdiensten uitrukken naar Couillet, deelgemeente van Charleroi, voor een baby met een hartstilstand. Maar al snel werden sporen van mishandeling en verschillende schedelfracturen vastgesteld. De vader, Mickaël L., werd onder aanhoudingsbevel geplaatst. De moeder, Fanny F., werd beschuldigd van schuldig verzuim.

De moeder stelde op 8 april vast dat de schedel van de baby misvormingen en huiduitslag vertoonde. De vader had het kind namelijk op de grond laten vallen. Dit gaf hij later ook toe. Op 17 april deed de vader het opnieuw, maar deze keer “plette hij het kind met zijn hiel, alvorens het kind te verstikken”, klonk het maandag in de rechtbank.

Voor het parket zijn de onmenselijke behandeling en de poging tot doodslag bewezen. De moeder, “die liever tv keek in plaats van in te grijpen”, maakte zich schuldig aan het niet-verlenen van hulp, zei de openbare aanklager die om een strenge bestraffing van het koppel vroeg. Het vonnis volgt op 11 januari.

Eigen mening:
Ik snap het echt niet! Hoe kun je nu zo onmenselijk zijn! Als je niet met kinderen om kan gaan waarom maak je er dan? Dit kan gewoon niet en dit gebeurt waarschijnlijk nog dagelijks in andere gezinnen ook nog. Er zijn echt te veel mensen die kinderen op de wereld zetten, maar er helemaal niet mee om kunnen. Ik zou denken dat je zoiets wel op voorhand weet. Ik kan hier echt niet tegen en zeker niet als je weet dat die baby niet het enigste kindje is dat zo mishandeld wordt. En die vrouw trekt zich daar niks van aan, dat vind ik dan nog het ergst. Tenzij ze schrik zou hebben van haar man, maar hoe ik het lees zit dit zo zeker niet in elkaar. Echt gruwelijk!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2016, 16:16
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Mishandeling baby

Net zoals Rani krijg ik de rillingen op mijn rug van dergelijke meldingen. Heeft deze vrouw dan helemaal geen moedergevoel? Een moeder dat de televisie verkiest boven haar eigen kind is naar mijn mening geen moeder. Een kind moet altijd kunnen rekenen op zijn/haar moeder, zeker wanneer het om zo'n jong kind gaat. Was het kind misschien een ongelukje? Wilden ze het kind niet? Dat zou al veel verklaren, maar dan konden ze het kind beter afstaan in plaats van het te verwaarlozen. Er zijn veel koppels die enorm graag kinderen willen en die er zeker goed voor zouden zorgen, maar die biologisch hun kinderwens niet waar kunnen maken. Dit kind is beter af bij andere ouders, ouders die het kind wel de nodige aandacht, bescherming en liefde kunnen geven. Het kind zal op latere leeftijd wel begrijpen waarom dit de beste beslissing was, zeker wanneer het goed uitgelegd wordt. Kinderen begrijpen meer dan de meeste mensen zouden denken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.