actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2017, 15:01
Wout.VanMeir Wout.VanMeir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 40
Eerste klacht tegen krakers in Gent sinds nieuwe kraakwet

Eerste klacht tegen krakers in Gent sinds nieuwe kraakwet

De nieuwe strengere kraakwet, die sinds vandaag in werking is getreden, krijgt meteen een eerste testcase in Gent. Er is een klacht ingediend tegen krakers in de Gentse deelgemeente Ledeberg.

Het kraken van onbewoonde panden is sinds vandaag een klachtmisdrijf. De nieuwe wet zal strikt toegepast worden en "gratuite inbreuken op eigendomsrechten kunnen niet aanvaard worden", zegt het Oost-Vlaamse parket.

De eigenaars van een onbewoond pand in Ledeberg zijn deze voormiddag naar de politie gestapt, meldt Radio 2 Oost-Vlaanderen. Omdat het gaat over een leegstaand pand, kan de politie de krakers vandaag niet meteen uit het pand zetten.

De politie wil momenteel nog niet communiceren over de situatie, maar de krakers zouden een eerste voorstel om het pand vrijwillig te verlaten geweigerd hebben. Dat betekent dat ze uitgenodigd worden voor een verhoor binnen enkele dagen. Daarna kan het parket een bevel tot ontruiming laten aanplakken. Dan krijgen de krakers nog acht dagen om het pand te verlaten.

De Gentse lokale politie zal pas morgen over de inwerkingtreding van de nieuwe wet communiceren, liet de woordvoerder Matto Langeraert nog weten.

16/11/2017
De Morgen
https://www.demorgen.be/binnenland/...akwet-b5ed4a60/

Mening:
Ik vond dat het hoog tijd was dat er een nieuwe wet kwam over het kraken van panden. Het is naar mijn mening nogal absurd dat wanneer je terug komt van vakantie er iemand in jouw huis woont en dat je niet meteen iets kan ondernemen. Langs de andere kant vind ik dat er ook iets moet gebeuren aan panden die langdurig leeg staan. Het is verspilling van een woonplaats en zorgt voor verloedering van de buurt. Volgens dit artikel kunnen de krakers er niet meteen uitgezet worden als het over een leegstaand huis gaat. Er is nog steeds een weg af te leggen via de politie en het parket. Ook dit blijf ik fout vinden omdat het nog steeds een eigendom is van iemand anders dan de krakers.

Laatst aangepast door Wout.VanMeir : 16th November 2017 om 15:10.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.