actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Studentenraad > Voorstellen/Suggesties
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th April 2013, 00:10
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Lightbulb bezinning na stage..Stage <=> milieu?

Na mijn vorige stage begin ik mij te realiseren wat de 1ste- 2de - 3dejaars soms moeten afprinten voor 50 minuutjes te komen lesgeven. Eigenlijk is het schandalig dat er zoveel papier wordt misbruikt voor dat ene uurtje. Mijn docenten & mentoren hebben bijna allemaal een laptop gebruikt en hebben de cursusblok nooit of weinig gebruikt. In die cursusblok zit :

1) definitieve versie lesvoorbereiding
2) eerste verbetering
3) hand-outs van PowerPoint
4) lesbeoordelingblad voor docenten en mentoren

Ik moet als aardrijkskunde leerkracht komen lesgeven over milieuproblematiek. Dan voel ik mij redelijk dom wetende dat wij onnodige inkt en papier zitten te verspillen .

Kunnen wij als studentenraad niet in dialoog gaan met de verantwoordelijke van praktijk atelier rond dit thema en de mogelijke verbetering?
Oud 28th April 2013, 22:47
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User

Ik ben het hier volledig mee eens. Hoewel er op vlak van milieubewustzijn sinds vorig jaar toch al wel vrij veel is veranderd met de aankomst van het e-portfolio. In het tweede jaar is het ook niet meer nodig dat je zoveel afdrukt, hoewel de lesvoorbereidingen en de beoordelingen nog altijd noodzakelijk zijn. Ik zou het in elk geval al appreciëren dat alle docenten hun laptop meebrengen om daarop onze beoordelingen in te vullen, zoals velen al doen. Maar toch kunnen we dit nooit op voorhand weten, waardoor er toch nog inkt en papier verspilt wordt. Voor de mentoren vind ik dit een ander verhaal. Er zijn er ook heel veel die nog niet zo weg zijn met de technologie en waarvoor het dus makkelijker is om toch nog een afgedrukte versie mee te brengen. Als je een afgedrukte versie geeft heb ik ook de indruk dat je het sneller terugkrijgt dan wanneer je het via de pc opstuurt. Tijdens de stage in het tweede jaar moeten we een tussentijds evaluatieformulier aan de mentoren geven. Velen hebben dit digitaal gedaan en kregen hun evaluatie pas enkele weken later. Ik had het afgedrukt en had het drie dagen later al in handen.
Alles heeft zo zijn voor -en nadelen, maar toch kan het inderdaad zo niet verder.
Met citaat antwoorden
Oud 29th April 2013, 16:19
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User

Ik ben het ook wel een beetje beu dat wij altijd alles maar moeten afdrukken voor de leerkrachten. Niet dat het mij echt veel uitmaakt van de inkt of het papier, als het moet dan moet het. Maar als ze het dan niet eens gebruiken dat gaat er voor mij wel een beetje over.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:08.