actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2013, 18:23
lieselot.o*ms lieselot.o*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Vrouw viert Halloween verkleed als slachtoffer Bostonmarathon

De 22-jarige Alicia Ann Lynch uit het Amerikaanse Michigan dacht vorige week leuk uit de hoek te komen door zich voor Halloween te verkleden als slachtoffer van de aanslag op de marathon in Boston. De jonge vrouw verloor om die reden haar job.
Zij plaatste haar foto op internet, met veel woeste reacties als gevolg.


Lynch had inmiddels haar twitteraccount gesloten, maar kwam de volgende dag weer terug op het sociale netwerk met de volgende boodschap: "Ik ben ontslagen op mijn werk. Ik betaal nu de prijs voor wat ik zag als een goeie grap. Ik weet nu dat ik fout zat. Ik dacht niet goed na".

Op 15 april 2013 werden tijdens de Boston Marathon twee bommen ter hoogte van het laatste rechte stuk voor de eindstreep tot ontploffing gebracht, waarbij drie doden en meer dan honderd gewonden vielen.

Mening

Eerst was ik geschokt door de keuze van haar uniform, het is natuurlijk zeer respectloos zo Halloween te vieren. Het tweede dat ik mijn opkwam was dan weer 'ze weet niet beter'. De kans dat dit meisje totaal niet heeft nagedacht bij het feit dat zo'n kostuum echt niet door de beugel kan lijkt me heel groot, zoiets doe je niet met de intentie mensen kwaad te maken. Dat laatste is haar nochtans gelukt. Toen ik de reacties op het internet las die op haar foto gekomen waren, was ik ronduit geshockeerd. Dat meisje heeft talloze doodsbedreigingen gekregen, en nog niet de minste. Wat is er eigenlijk erger? Een naïef meisje dat een totaal onethisch Halloween-kostuum draagt of mensen die erop reageren dat ze 'hopen dat haar moeder sterft aan kanker'? Schandalig is zoiets.

Datum
4-11-2013

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/16297/Aans...nmarathon.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2013, 19:05
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Volgens mij een goed voorbeeld van het sterke Amerikaans patriottisme. Een samenhorigheidsgevoel dat nog hevig leeft onder de Amerikaanse bevolking. In bepaald opzicht ben ik hier zelfs jaloers op.

In België is de politiek momenteel verdeeld over het al dan niet splitsen van België. Terwijl er weinig of niets wordt gedaan aan de problemen die schreeuwen om een oplossing. Bijvoorbeeld onze steeds groter wordende staatsschuld of het voorkomen van een tweede economische crisis.

De Amerikaanse kiezers moeten wel oppassen dat hun felle patriottisme niet wordt misbruikt(, als dit al niet het geval is geweest.) Want politici weten hier handig op in te spelen, om onder andere kiezers te werven of hun buitenlandse politiek te rechtvaardigen. Iets wat maar al te vaak terug komt in hun 'War on Terror'. (bv. the USA PATRIOT Act)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.