actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2007, 08:52
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Kleuter (3) stikt in speelkasteel op school

Een kleuter van drie jaar is maandagmiddag omgekomen bij een ongeval in de Nederlandstalige kleuterschool van het Heilig Hart-college in Wezembeek-Oppem.

De kinderen waren na de middagpauze in hun klasje aan het spelen, toen een jongetje van drie jaar met zijn hoofd klem kwam te zitten tussen de spijlen van een speelkasteel. Het kind raakte in ademnood. De hulpdiensten probeerden de kleuter nog te reanimeren, maar slaagden er niet in.

Het Brusselse parket stapte in de school af en maakte foto's van het speelkasteel. De directie ving de ouders na schooltijd op. Vanavond belegt de directie een personeelsvergadering. Dat schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag.

Gazet Van Antwerpen - 11 december 2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2007, 08:57
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Moet zulk speelgoed niet eerst worden gecontroleerd door één of andere commissie? Als ik me goed herinner zijn er op mijn oude kleuterschool enkele speeltuigen moeten verdwijnen omwille van de onveiligheidsredenen.
Een ongeluk is natuurlijk onvermijdbaar, je staat daar nu eenmaal tussen een hele hoop enthousiaste kleuters, die allemaal je aandacht opeisen. Al kan ik me wel voorstellen dat de kleuterleid(st)er in kwestie de rest van zijn/haar leven met een schuldgevoel gaat rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2007, 09:30
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Het is inderdaad wel vreemd dat op een school speelgoed staat dat gevaarlijk is voor kleuters. Normaal gezien wordt er inderdaad wel een controle op gedaan dat deze veilig genoeg zijn..
De leerkracht kan hier op zich niet veel aan doen. Ze kan moeilijk constant alle kleuters tegelijkertijd in 't oog houden. Voor de ouders moet dit toch ook verschrikkelijk zijn.. Je kind naar school brengen en nooit meer levend terug zien..
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th December 2007, 10:28
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
Dit is nu wat je noemt een 'freak accident'. Dat iemand zen jonge leventje zo moet afsluiten is bijna ondenkbaar. En toch gebeurt het, de klap die de ouders nu moeten verwerken moet bijna ondraaglijk zijn. Normaal gezien als er een ongeval gebeurt waarbij iemand het leven laat valt er iets te leren maar dit is gewoon een ongelukkig voorval waar niemand 100% voor verantwoordelijk kan worden geacht.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th December 2007, 14:33
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

Verschrikkelijk gewoon. Die arme juffrouw zal nu wel schuldgevoelens hebben terwijl ze er waarschijnlijk niet veel aan kon doen. Al die gillende kleuters rond je en dan gebeurt dat. Je kan niet alles in het oog houden dus ze treft toch geen schuld maar toch moet ze er meee leven. Gewoon verschrikkelijk
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th December 2007, 18:30
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Ik vind niet dat men hier over onveilig speelgoed mag spreken. Als een kind niet oplet is alles gevaarlijk in de klas. Zo kan het ook met zijn hoofd tegen de punt van een kast lopen, of gewoon ergens tegen, of vallen over een doos met speelgoed waarmee hij aan het spelen is.. Ik weet nu ook niet juist hoe dit speelkasteel er uit ziet, misschien is het inderdaad gevaarlijk.. Maar zo zie je maar, een ongeluk is snel gebeurd. Ik vind het verschrikkelijk voor de ouders en de juffrouw, zij voelt zich nu waarschijnlijk heel schuldig. Ik vind wel niet dat de ouders dit zouden mogen uitwerken op de juf (niet dat dit nu het geval is), een kleuterjuf zou 30 paar ogen moeten hebben bij wijze van spreken. Je bent met zoveel kinderen tegelijk bezig, plus met nog andere zaken..
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th December 2007, 19:12
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Vreselijk

Amai dit is echt wel erg. Zowel voor de juffrouw, de ouders, familie, maar ook voor de kleutertjes die dit zagen gebeuren... Ze zullen het misschien niet helemaal beseffen, maar het beeld dat ze zagen, zullen ze niet snel vergeten.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 12th December 2007, 12:50
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Unhappy

Ik vind het heel erg voor de ouders, je stuurt je kind naar school en denkt dat hij daar veilig is. Maar over gevaarlijk speelgoed mag je eigenlijk niet spreken.
Als dit gevaarlijk is, dan zijn stoelen ook gevaarlijk, Hier kunnen kindjes ook tussen vast zitten.
we zouden dan uiteindlijk alles toe moeten maken. het zou nogal een zicht zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.