actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2017, 19:44
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
Ultra's van Lazio eisen macabere poppenscène tegen Roma en Nainggolan op: "Recht op s

Het is bekend wie de poppen van enkel Roma-spelers vannacht heeft opgehangen aan een brug in Rome. De harde kern van Lazio eiste op Facebook de "ironische" actie op, maar wil zich niet verontschuldigen.

Vier paspoppen met Roma-shirts (van Nainggolan, Salah, De Rossi en een anoniem) werden vannacht opgehangen in de buurt van het Colosseum, begeleid met het spandoek: "Eén goeie raad, zonder te willen beledigen... Slaap met het licht aan." Heel Italië schreeuwde moord en brand en pronostikeerde over de daders.

De Ultra's-groep "Irriducibili Lazio della Curva Nord" bracht duidelijkheid. In hun boodschap begonnen ze met een sneer naar de media en de manier waarop die de affaire hebben behandeld. "We zijn verbaasd en verbijsterd door de stomheid en de alarmerende sensatiezucht die de Italiaanse journalistiek beheerst."

"De Irriducibili eisen de actie op en willen meteen ook verduidelijken dat alles beperkt moet blijven tot de gezonde spotternijen die de Romeinse derby met zich meebrengt." Die eindigde vorig weekend op 1-3 voor Lazio bij Roma.

"Niemand hoeft enige bedreiging tegen welke speler van Roman dan ook te zien. De opblaaspoppen zijn een metafoor voor de depressieve toestand van de supporters en spelers aan de andere kant van de Tiber."

"Het gaat om de voortzetting en niet het einde van simpele spot die nu al drie derby's meegaat. De uitnodiging om het licht aan te laten is om te vermijden dat de nachtmerries hun slaap komen storen, zoals dat gebeurt sinds 26 mei 2013." Toen won Lazio de bekerfinale van Roma.

"Geen excuses"
De Ultra's zijn zich van geen kwaad bewust: "Wij denken er niet aan om onze excuses te presenteren, omdat - hoewel het volgens sommigen getuigt van slechte smaak - dit deel uitmaakt van het recht om te lachen met de opponent in het voetbal."
De harde kern van Lazio besloot zijn communiqué met de woorden: "Tot de volgende nachtmerrie."

Bron: Sporza, 05/05/2017, http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/...talie/1.2970225

Mening: Ik vind dit een zeer wansmakelijke actie van de Lazio supporters. Ze hebben poppen van AS Roma spelers, de vijanden in hun ogen, opgehangen op een plaats waar dagelijks duizenden mensen passeren. Jonge kinderen die deze poppen in hun straat hebben zien hangen, vergeten dit beeld volgens mij nooit meer...
Alsof dit nog niet erg genoeg is, ziet de harde kern van Lazio zelf geen problemen in hun actie. Ze zien het zelfs als een recht waarbij ze mogen spotten met andere voetbalploegen. In deze tijden, waarbij mensen worden onthoofd door IS, snap ik niet dat ze niet inzien dat dit niet door de beugel kan. Het doet me denken aan het spandoek van Standard tegen Defour van een aantal jaren geleden, maar dan nog tien keer erger.
Ook het spandoek dat erbij hing: 'Slaap met het licht aan', laat weinig aan de verbeelding over. Ze kunnen nu wel zeggen dat ze het niet zo bedoeld hebben, maar ik leid hieruit af dat deze 'supporters' hiermee een bedreiging posten aan het adres van Nainggolan en co. Van mij mogen deze mensen vervolgd worden en een levenslang stadionverbod krijgen want dit noem ik geen supporters.
Voetbalsupporters kennende, zullen de Roma-fans het hier niet bij laten en zullen zij zich in de toekomst nu ook laten gelden met acties. Wordt zeker en vast vervolgd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.