actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 14:56
Yannick.Vissers Yannick.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 30
Zes op tien Belgen koopt kerstcadeaus online

Zes op tien Belgen koopt kerstcadeaus online

Van de Belgen doet 57 procent zijn eindejaarsaankopen via het internet. Daarmee liggen we ver achter op onze buurlanden. Dat meldt Fedis, de Belgische federatie van de distributie.

Tijdens de eerste negen maanden van dit jaar hebben de Belgische handelaars weliswaar 33 procent meer onlinebetalingen genoteerd dan in dezelfde maanden van vorig jaar.

Bij de eindejaarsaankopen bengelt België met 57 procent internetkopers ver achterop tegenover de buurlanden: in Duitsland koopt 82 procent via het internet, in Frankrijk 77 procent en in Nederland 64 procent.

Reizen (door 42 procent van de Belgen), film/muziek/boeken (door 30 procent) en multimedia/software (door 27 procent) worden het meest via het internet gekocht.

Veilig

Drie op de tien Belgen kopen nooit via het internet. Als redenen geven ze aan dat ze niet zeker zijn van het product (kwaliteit, veiligheid), van de verzendingskosten en van de veiligheid van de betalingen. Opvallend: 50-plussers maken zich daarover het minste zorgen en de meest onbezorgde shoppers zijn de Brusselaars.

Knack 11/12/09

Zo kan je toch zien dat de pc en het internet echt onmisbaar geworden zijn in onze maatschappij. Je kan door te winkelen op het internet dan ook wel redelijk wat tijd besparen en je kan winkelen waar je wilt wanneer je wilt. Het is dus wel te begrijpen dat winkelen op het internet zo populair geworden is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 15:04
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 27
Omai daar verschiet ik nu van dat zoveel mensen hun kerst aankopen langs het internet doen. :O
Het is natuurlijk wel heel eenvoudig kopen langs het internet ik heb het al enkele keren gedaan en het is volkomen veilig en betrouwbaar. Je moet alleen maar de juiste aankoop sites weten en dan zit je zeker safe !
Ik zal straks een zien of ik niets kan vinden om te kopen voor kerst!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2009, 15:35
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Ik vind dat dit zijn voordelen en nadelen heeft. Het is inderdaad gemakkelijk en snel, tijdsbesparend. Maar het inkopen gaan doen met kerst geeft toch een gezellige sfeer. En zo kom je ook niet meer onder de mensen. Als je echt inkopen gaat doen is dat meestal niet alleen, maar met zijn tweetjes of met een paar vrienden/vriendinnen. Nu gaan alle mensen achter hun pc cadeau's zitten bestellen en acher zo'n pc zitten is volgens mij ook niet zo gezellig als door de winkels wandelen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th December 2009, 16:03
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
Ik ben het helemaal eens met wouter!
Ik kan niet wachten om ook dit jaar weer te gaan shoppe en hier en daar eens een kerstmarktje te doen!
Plus,, volgens mij kan je niet zo maar alles via het internet kopen.
Kleding bijvoorbeeld moet je sowieso eerst passen eh.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th December 2009, 14:36
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik zou het ook niet zomaar durven doen. Je weet maar nooit, met al die fraude die er de dag van vandaag heerst. Je geeft persoonlijke zaken vrij (adres, telefoon, rekeningnummer, visakaart, ...) als je zaken via het internet koopt.
Volledig veilig, zou ik het zelf toch niet durven noemen.
Over het aankopen van kleding: vaak kan je dingen zonder problemen terugsturen, kijk maar naar de boekjes van 3 suisses... Maar ook dat zou ik niet zomaar durven doen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.