actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2010, 15:54
stef verbiest stef verbiest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Van de Lanotte brengt De Wever en Di Rupo samen

Van de Lanotte brengt De Wever en Di Rupo samen

Koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte (SP.A) brengt vanavond de twee hoofdrolspelers in de politieke onderhandelingen, Bart De Wever (N-VA) en Elio Di Rupo (PS), opnieuw samen. De bemiddelaar probeert de komende dagen in alle discretie voort te werken.

Het is de tweede ontmoeting tussen beide hoofdrolspelers die Vande Lanotte (archieffoto's) organiseert. De bemiddelaar heeft de twee ook al verschillende keren apart ontmoet en checkt discreet de verschillende standpunten af.


Belga De 7 partijen die betrokken zijn bij de onderhandelingen over een staatshervorming, brengt Vande Lanotte voorlopig niet bijeen. Naar verluidt heeft hij wel frequent contact via telefoon, mail en sms om de verschillende standpunten na te trekken.

Vande Lanotte moet proberen om de onderhandelingen opnieuw vlot te trekken, en probeert daarbij zo discreet mogelijk te werk te gaan. Voorlopig lekt er erg weinig uit, wat als een goed teken wordt beschouwd. Vande Lanotte snijdt naar verluidt alle thema's aan bij de 7 partijen. Er is sprake van een lichte vooruitgang.

Volgende week dinsdag brengt Vande Lanotte een eerste keer verslag uit bij de koning. Wellicht komt er dan ook een schriftelijke mededeling van de bemiddelaar over zijn werkmethode.

bron:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/101029_VDL_werkt_voort (geraadpleegd op 02/11/2010)

eigen mening:

Het is leuk om te horen dat er na zoveel maanden een kleine vooruitgang wordt vastgesteld tussen Bart De Wever en Elio Di Rupo. De onderhandelingen zijn nu al 5 maanden bezig en het wordt tijd dat ze zich eens “volwassen” gaan gedragen en stoppen met elkaar tegen te werken. Ons land wordt hier niet beter door. Om eerlijk te zijn geloof ik echt niet in Bart De Wever zijn kunnen. Wat mij betreft komt het binnenkort terug tot verkiezingen. Toch is dit niet de juiste oplossing want zo kunnen we bezig blijven. Johan Van de Lanotte zal toch wel heel hard zijn best moeten doen want de PS en NV-A kan je vergelijken als water en vuur.

Ik heb er alvast niet zo een goed oog in. En volgens mij het grootste deel van België ook niet meer. Er moet dringend verandering komen in deze onderhandelingen anders zou dit wel eens het einde van België kunnen betekenen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2010, 01:51
jurgen jurgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lille
Posts: 99
Citaat:
Ik heb er alvast niet zo een goed oog in. En volgens mij het grootste deel van België ook niet meer. Er moet dringend verandering komen in deze onderhandelingen anders zou dit wel eens het einde van België kunnen betekenen.


Dat hoeft toch niet erg te zijn? Erger dan nu kan het alvast niet.
Als het tot een einde van België komt mogen we allemaal de Franstaligen bedanken, vooralsnog zijn zij de enigen in dit land die goochelen met termen als "splitsing" en "Wallo-Brux", kaartjes tekenen waarin Wallonië een corridor met Brussel annexeert en ze voorstellen lanceren om bij Frankrijk, dan wel bij Duitsland aan te sluiten. Over provocaties gesproken...

Citaat:
Om eerlijk te zijn geloof ik echt niet in Bart De Wever zijn kunnen.

Hoezo niet, wat heeft die dan verkeerd gedaan? De Wever heeft van de kiezer de opdracht gekregen om dit land terug op de rails te zetten, en dit door middel van een grondige staatshervorming. Vooralsnog wordt dit door de Franstaligen pertinent geweigerd. Het allerlaatse wat er dan moet gebeuren is dat de De Wever zijn broek afsteekt (zoals Leterme en Verhofstadt zo mooi konden) en zonder een degelijke staatshervorming de zoveelste Belgische regering vormen.
Om dan toch over "zijn kunnen" te beginnen, BDW is nog altijd de énige politicus die een compromis heeft uitgewerkt, een akkoord, in amper 8 dagen dan nog. Elio Di Rupo heeft in 2 maanden(!) geen letter op papier gezet, niets, en dat is dan degene die premier zou moeten worden. Net van die man verwacht men extra inspanningen. Nougatbollen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.