actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2013, 11:33
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
"Jaarlijkse fysieke tests voor brandweer zijn doodsteek voor de vrijwilligers"

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH) wil dat in de toekomst alle Belgische brandweermannen en -vrouwen getest worden op hun fysieke paraatheid. De Brandweer Vereniging Vlaanderen (BVV) vreest voor het lot van de vrijwilligers.

Een pop van 80 kilogram over een afstand van 15 meter slepen, een loodzware traplooptest met twintig kilogram materiaal in de handen... Het zijn slechts twee voorbeelden van tests die Milquet in een ontwerptekst liet gieten en tegen 2015 jaarlijks verplicht wil maken. Wie niet slaagt, zal niet meer mogen uitrukken.

Begin december wil de ministerraad een beslissing nemen. “Dit betekent het testament van de brandweervrijwilliger”, getuigt een korpschef. “Tachtig procent van mijn mensen gaat buizen.” Chris Addiers, voorzitter van de Brandweer Vereniging Vlaanderen (BVV), deelt die ongerustheid. “Fysieke testen zijn nuttig, maar wij pleiten voor een overgangsperiode van vier jaar zodat de brandweermensen zich fysiek voldoende kunnen voorbereiden.”

Het kabinet van Milquet vraagt de definitieve beslissing af te wachten. “We gaan echt niet het onmogelijke vragen.

Bron: Gazet van Antwerpen

Mijn mening: Ik zou het zeer spijtig vinden moesten ze er testen voor inleggen, het zijn heel vaak wat oudere mensen die bij de brandweer gaan. Nu zouden ze er niet meer bij kunnen omdat ze fysiek niet in orde zouden zijn, maar nu kunnen ze toch ook goed hun werk uitvoeren? Ik vind dat als ze hun werk niet naar behoren kunnen uitvoeren dat ze dan pas aan de alarmbel mogen trekken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.