actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2014, 22:11
Sara.S*eele Sara.S*eele is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 27
Treinbegeleidster krijgt politiebewaking na bedreigingen

Een treinbegeleidster uit de streek van Charleroi krijgt sinds enkele dagen politiebewaking, nadat ze persoonlijk was bedreigd door geweldplegers op lijn 112 tussen Bergen en Charleroi-Zuid vorige woensdag. Dat heeft vakbondsman Vincent Pestieau CGSP (Acod) gezegd, hij bevestigt hiermee een bericht van de kranten van de groep Sudpresse.

Op lijn 112 waren er sinds het begin van de herfst al verschillende geweldplegingen. Zo was een treinbegeleider eind oktober al bedreigd met een vuurwapen. Het toezicht door de politie en personeel van Securail op de lijn was daarom uitgebreid.

Het aantal gevallen van agressie was verminderd, maar vorige woensdag was er een nieuw feit ter hoogte van het station van Forchies-la-Marche (Fontaine-l'Eveque). Daarbij werd de naam van de treinbegeleidster expliciet genoemd door de geweldplegers, hoewel ze niet op de trein aanwezig was. "De agressie heeft veel weg van een wraakneming, nadat de veiligheidsmaatregelen waren verhoogd. Iets wat de geweldplegers blijkbaar stoort", zegt Vincent Pestieau.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/binnenland/t...ingen-a2151762/)

Mening: Dit vind ik ronduit schandalig. Tegenwoordig kan een mens niet eens meer rustig zijn werk doen. Conducteurs lopen dezer dagen meer gevaar dan politieagenten. Binnenkort moeten ook zij gewapend naar het werk vertrekken. Waar gaat het allemaal naartoe? Als je het mij vraagt heeft onze samenleving dringend nood aan een heropvoedingscursus. Al lijkt het mij logisch dat je gewoon een ticket koopt en de controleurs met rust laat als zij hun werk doen. Dit soort zinloos geweld komt vaker voor bij het openbaar vervoer. Ik begrijp dit niet, je kiest toch zelf of je meerijdt of niet en of je al dan niet het geld hebt voor een rit.

Laatst aangepast door Sara.S*eele : 13th December 2014 om 22:17.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2014, 00:14
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Ik denk dat meer controles nodig zijn: het is te gemakkelijk om zwart te rijden en het is ook te gemakkelijk voor mensen met slechte bedoelingen om geweld te plegen.

Op 'risicolijnen' zou wat extra beveiliging iig zeker niet misstaan, maar wie wilt er zo'n job op zich nemen?
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.