actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2013, 13:28
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
NRA-baas: "Boston bewijst dat wapens nodig zijn"

De Amerikaanse wapenlobby heeft opnieuw controverse veroorzaakt. Wayne LaPierre, de vicevoorzitter van de NRA, stelde publiekelijk de vraag "hoeveel inwoners van Boston twee weken geleden gewenst hebben dat ze een wapen hadden."

Twee bommen op de marathon van Boston veroorzaakten een klopjacht op de daders.

Stel je voor dat je wakker wordt van een telefoontje van de politie die je waarschuwt dat er buiten een terrorist rondloopt en je binnen moet blijven
Wayne LaPierre, vicevoorzitter NRA

De ontploffing van twee bommen op de marathon van Boston ontaardde in een klopjacht waarbij iedereen in Boston uit veiligheid binnen moest blijven. "Stel je voor dat je in een stad zou leven waar het bezit van wapens bij wet verboden is en stevig ontmoedigd wordt. Stel je voor dat je wakker wordt van een telefoontje van de politie die je waarschuwt dat er buiten een terrorist rondloopt en je binnen moet blijven", zei LaPierre op de jaarlijkse bijeenkomst van NRA-leden in Houston.

Volgens LaPierre kan het niet dat "bange burgers zichzelf moesten verschuilen zonder middelen om zich te beschermen". Het was de eerste keer dat de NRA het drama in Boston gebruikte om propaganda te maken. Op Twitter kwamen er dan ook negatieve reacties op de uitspraken.

Vervolgens ging de NRA-topman verder met de verwijzing naar het drama op de school Sandy Hook, dat de strijd voor een strengere wapenwet in een stroomversnelling bracht. "Ze gebruiken die tragedie om ons de schuld te geven. Ze nemen onze vrijheid af voor hun politieke agenda", aldus LaPierre. "We zullen onze grondwettelijke vrijheid niet afgeven", besloot hij.

Bron: De Morgen
Datum: 5 mei 2013

Ik vind het ontzettend jammer dat een verschrikkelijke gebeurtenis zoals deze gebruikt wordt om propaganda te maken voor het bezit van wapens. Natuurlijk is het verschrikkelijk als je tijdens zulke omstandigheden binnen moet blijven, al dan niet met beschermende middelen. Maar wat zou je anders kunnen doen als je wapens in het bezit hebt? Dan ga je toch ook niet buiten op zoek naar de terroristen? Ik vind dat gewone mensen zonder functie als agent geen wapen in het bezit mogen hebben. Hier gebeuren vroeg of laat altijd ongelukken mee.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2013, 23:45
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Helemaal mee eens. Je zou bijna durven zeggen dat LaPierre aan het volk vraagt om mee op zoek te gaan naar criminelen en hun wapens te gebruiken, simpelweg omdat het mag.

Moest iedereen een wapen hebben gedragen tijdens de Boston Marathon, zou volgens mij het volgende gebeurd zijn:

De bom ontploft. Mensen zien de daders lopen en openen het vuur. Niet iedereen is een getraind scherpschutter dus er zullen verdwaalde kogels zijn. De Boston Marathon is een belachelijk druk evenement en die kogels moeten toch ergens naartoe. Resultaat: nog meer onschuldige slachtoffers.

De manier waarop het probleem uiteindelijk is aangepakt kan ik enkel toejuichen. Kort, efficiënt en met resultaten zonder een extra slachtoffer te maken. Amerika is aan het bijleren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th May 2013, 14:20
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op 'NRA-baas: "Boston bewijst dat wapens nodig zijn"'

Amerika, het land van de vrijheid. Dit gegeven gaat volgens mij nog leiden tot hun ondergang. Steeds wordt deze vrijheid weer aangehaald om hun ouderwets gedachtegoed te verdedigen. Jammer dat ze nu ook van deze tragedie gebruik maken om te propageren. Hoewel de republikeinen steeds de democraten de schuld geven voor het machtsverlies van Amerika wereld wijt, is het voor de rest van de wereld toch wel duidelijk dat het net de conservatieve republikeinen zijn die ervoor zorgen dat Amerika aan gezag verliest. Daarom kan ik enkel maar toejuichen wat Obama probeert te ondernemen en hoop ik dat de grote onderlinge kloof in Amerika stilaan kan verkleind worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.