actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd February 2013, 13:18
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Onkelinx wil gsm-verbod voor jonge kinderen

Minister van Volksgezondheid Laurete Onkelinx (PS) wil een gsm-verbod voor kinderen onder de 7 jaar. Dat schrijven De Standaard en Het Laatste Nieuws. Daarnaast wil de minister ook een verbod op gsm-reclame voor jongeren onder de 14.

Laurette Onkelinx wil jongeren en kinderen beschermen tegen het mogelijke gevaar van de elektromagnetische energie die door gsm's wordt uitgestraald. Ook al staat het niet vast dat die straling gevaarlijk is voor de volksgezondheid, toch wil de minister het zekere voor het onzekere nemen.

Onkelinx wil daarom een verbod op gsm-reclame voor jongeren onder de 14 en een verkoopsverbod op gsm's specifiek bedoeld voor kinderen onder de 7.

De minister van Volksgezondheid wil voorts dat verkopers van mobiele telefoons het maximale uitzendvermogen, de Specific Absorption Rate (SAR), vermelden.



Bron: deredactie.be
Zaterdag 23 februari 2013

Bespreking: Persoonlijk ben ik voorstander van een gsm-verbod bij een bepaalde leeftijd, maar niet wegens de mogelijke gevaren voor de gezondheid. En al zeker niet op een leeftijd van 14 jaar; volgens mij is het vooral handig voor tieners om een gsm te hebben, maar is het té vroeg starten niet goed.
Ik denk dat kinderen tot 12 jaar niet echt veel baat hebben bij een gsm; ze zijn vaak in een vertrouwde context en kunnen iedereen bereiken die nodig zijn om te bereiken.
Het concept van de gsm lijkt onder de 13 nog te veel op 'speelgoed' en lijkt mij absoluut geen nuttige bijdrage aan het leven van de kinderen.
Natuurlijk valt er altijd wel een uitzondering te vinden en kunnen er mogelijk voordelen zijn aan het hebben van een gsm en er wegwijs mee raken op een jongere leeftijd, maar ik denk dat het muggenzifterij gaat zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.