actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 11:35
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
Kinderen zitten te veel

Kinderen zitten te veel

Schoolkinderen zitten te lang neer. Vooral in het lager onderwijs is dat het geval. Minstens zeven uur per dag zitten kinderen op school, reken daarbij hun huiswerk nog thuis en de uren dat ze voor tv slijten. Dat concluderen Zwitserse onderzoekers nadat ze vaststelden dat heel wat kinderen met rugklachten rondlopen.

Rugklachten
Ruim dertig procent van de kinderen tussen 7 en 14 jaar hebben rugklachten. Bij studenten eerste jaar verpleegkunde is dit zelfs 57%. Volgens een Zwitsers onderzoeksteam is te lang stilzitten één van de oorzaken. Ook onaangepaste schoolmeubelen en te zware boekentassen, vormen een struikelblok.

De vorsers stellen dat langer stilzitten dan twintig minuten, voor iedereen slecht is. Te lang zitten overbelast bepaalde punten vooral ter hoogte van rug, nek en schouders.

Zitbal
Een haalbare oplossing is een zitbal, zo stellen de onderzoekers. Het huidige meubilair is niet aangepast aan de nieuwe vormen van ergonomie en daarom biedt een zitbal een mooi alternatief. Op een zitbal kan je uren zitten en bewegen zonder storende geluiden te maken. Door met de bal te bewegen, zet je bovendien de spieren aan het werk. Tussen het zitten door, kan je ook oefeningen doen. (lvl)

14/12/09 hln.be

eigen mening:
Dit is geen verassing voor mij aangezien ik zelf ook rugklachten heb. Als ik een hele dag heb neergezeten dan heb ik soms echt pijn in de onderrug en in de nek. Een zitbal klinkt komisch maar kan zeker en vast een goed alternatief zijn. Het doet wonderen zegt men. Zoals gezegd kan je dan je spieren laten werken wat een enorm voordeel is. Zolang we op de zitbal kunnen blijven zitten en er niet afvallen zoals 'Guido Pallemans' in 'het eiland'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.